ploosh pisze:Witam,
W temacie hamulców mam nieco inny problem w Twingo 2011 cn04 75km.
Nie jestem zadowolony z fabrycznego układu hamulcowego. Na przestrzeni 41 tys.km. skończył się trzeci kpl. klocków i tarcze. Notorycznie gotował mu się również płyn hamulcowy co między innymi objawia się poprzez regularnie "umazany" pojemniczek :/. Aktualnie staram się dobrać jakiś lepszy zestaw tarcz i klocków, prawdopodobnie zmienię też płyn hamulcowy na jakiś o wyższej temperaturze wrzenia. Ciekawi mnie czy ktoś z was szanownych forumowiczów przerabiał podobny temat, czy w twingu mk2 hamulce tylko u mnie tak szybko się konczą, może ktoś ma wart polecenia zestaw? Pozdrawiam i dziękuję za wsparcie.
Przyłączę się do pytania. Mam Twingo II DCi po sofcie z 64 na 82 KM i problem podobny, pierwszy kpl klocków poleciał po około 25 tys km i nie jest to wina stylu jazdy bo samochodem jeździ żona głównie po mieście i ,,emeryt mode''.
Drugi kpl kupiłem tarcze Brembo klocki Ferrodo z nadzieją, że będzie lepiej, ale nie jest. Układ hamulcowy jest mdły, hamulce słabe i kiepskie do wyczucia. Mam jeszcze gorzej bo mam zwykłe tarcze nie wentylowane i w chwili gdy wezmę samochód od czasu do czasu i przegonię po autostradzie hamulce zwyczajnie umierają.
Wydaje mi się, że układ hamulcowy w Twingo II jest zwyczajnie kiepski, ewenement stanowi pewnie wersja RS.
Tu pytanie do forumowiczów - wkładał ktoś inne hamulce do tego auta? Jakiś patent z Clio, Megane itp? Muszę coś zrobić z tymi hamulcami bo to w mojej ocenie największa lub jedna z największych wad tego auta.
Chciałbym zachować rozmiar kół 14cali więc włożenie czegoś większego raczej nie wchodzi w grę, może są układy które przy tym samym rozmiarze tarcz posiadają większy zacisk i klocki przy okazji (powierzchnia styku z tarczą jest większa - klocek dłuższy)?
Myślałem by włożyć układ z wentylowanej wersji , ale po Twoim wpisie widze, że to wywalenie pieniędzy w błoto.
Pozdrawiam.
-- Połączono posty: ndz maja 11, 2014 6:25 am --
ploosh pisze:Witam,
Dziękuje serdecznie za zaangażowanie w temat. Aktualnie po dodatkowym rozpoznaniu sprawę widzę tak:
>> To nie jest kwestia zestawu tylko stylu jazdy. Coś w tym może jest
>>Jak przez 40k km zjechałeś trzy zestawy i notorycznie gotujesz płyn to musisz iść już w większe tarcze, lepszy płyn. Z większą średnicą tarcz po zmianie zacisków obawiałem się że nie nałożę wtedy zimowych 14'' i sprawa będzie miała "głębsze dno". Pozostałem przy zachowaniu rozmiaru tarcz, a skoncentrowałem się na przeglądnięciu jakie produkty są w tym rozmiarze dostępne. Chciałem zarówno przy wyborze klocków jak i tarcz postarać się o uzyskanie rezultatu lepszej trwałości układu, dalej poprawie skuteczności. Po otrzymaniu wstępnej propozycji od eksperta w dziedzinie. Będę już w przyszłym tygodniu zamawiał tarcze Brembo (gładkie) i klocki Ferodo z linii DS. Z pewnością też wymienię przy okazji płyn na lepszy (RBF660?). Najprawdopodobniej już w przyszłym tygodniu uda się to poskładać i będę mógł wstępnie ocenić rezultaty. Na razie jeszcze turlam się spokojnie bo do dyspozycji mam "spowalniacz".
>> Ja dawałem tarcze Brembo i klocki Ferodo. W sumie warto jeśli chcecie dłużej pojeździć swoim wozem.Chętnie dopytam, czy mogę przez to rozumieć że taki zestaw cechował się większą trwałością potwierdzoną w praktyce? Czy to były klocki Ferodo DS, czy Premiere?
A z tym gotowaniem płynu to jakieś nieporozumienie, ja też darłem komplet klocków w 10tys. km i nigdy z płynem nie miałem problemów a lałem zwykły jakiś.Pozazdrościć
. Ja obserwuję jednak taki problem od samego początku eksploatacji auta (nowe), wiecznie umazany zbiorniczek od płynu hamulcowego i mocno ubywająca jego ilość. Renault na gwarancji zadecydowało o wymianie pojemnika na inny, chwilkę był czysty. Potem jakiś dolewałem, ale coś najzwyklejszego, całość tej mieszaniny ponadto Udało się kilka razy przegotować. Dlatego zamierzam jednak zadbać o wymianę płynu jak wspomniałem, przy okazji dokładne wypłukanie całego układu i wybranie czegoś lepszego w tym zakresie. Jestem bardzo ciekaw jak to wpłynie na tą przypadłość w dalszym okresie eksploatacji auta.
Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam.
oŻ
Co do płynu lepszy bedzie ok, co do tarcz Brembo i Klocków Ferrodo wątpię czy coś zyskasz, tak jak już pisałem mam taki zestaw w swoim DCi i hamulce jakie kiepskie były takie są, jeśli różnica jest to minimalna.
Daj znać jak tam wrażenia.
Powodzenia.