Strona 2 z 3

Re: Twingo III

Post: 17 kwie 2013, 22:58
autor: panrysiek
Wygląd matizopodobny- wąski i wysoki, pierwsze Twingo było szerokie (najszersze w swojej klasie i szersze od np. równolegle produkowanego Clio) sprawiając wrażenie rozdeptanej żaby :), same gówniane silniki (tzn. z mikroturbinką), których trwałość nie przekracza pewnie znacznie okresu gwarancji, 0 silników wolnnossących, na płycie podłogowej Smarta, czyli jednego z najgorszych aut nowożytnych (nie chodzi o stylistykę czy 2 miejsca, to akurat ma swój sens, lecz o awaryjność i niedopracowane rozwiązania- np skrzynia biegów przerzucająca biegi w 15 sekund ;) ).
Chyba jedyną zaletą wobec Twingo I i II jest potencjalnie 'fun-2-drive' tylny napęd ale 1.w tej klasie i tak tego nikt nie doceni (czy wiecie, że np. 80% kierowców BMW serii 1 sądzi, że ma auto FWD? Co będzie wśród przyszłych kierowców Twingo RWD?), 2. w połączeniu z silnikiem z tyłu da to kiepski rozkład mas (Twingo to nie Porsche!) i pewnie aby to jechało jakoś będą musieli wrzucić sto elektronicznych systemów o nazwach składających się z 3 literek, z których awaria każdego spowoduje unieruchomienie lub wręcz autodestrukcję auta :)
Twingo II już było (IMO) koncepcyjnym krokiem wstecz wobec rewolucyjności Twingo I, ten koncept uważam za kontynuację rujnowania dobrej niegdyś marki.

Re: Twingo III

Post: 17 kwie 2013, 23:12
autor: maciej1486
Tylko twingo I budzi we mnie wspomnienia...
im nowsze tym bardziej zakręcone...

Re: Twingo III

Post: 18 kwie 2013, 7:46
autor: Kolorado
Sasio pisze:Megane, Fluence, Laguna, masz sedany.


Myśle że Thalia jest najbliżej Twingo ,chociaż jest to clio II ,1.2 16V 75KM , 1.4 8V 75KM i 1.4 16V 98KM.
Za jakieś 3 lata stanie się opcją w wozach za 5k zł wyprodukowanych od 2000r.

Re: Twingo III

Post: 19 kwie 2013, 17:24
autor: Jesse
Ale lipa, zakup takiego auta jest zupełnie bez sensu i może go tłumaczyć tylko to, że może się komuś po prostu podobać.
Biorąc pod uwagę to co pisze PanRysiek z czym oczywiście się zgadzam oraz moją osobistą opinie na temat elektroniki w samochodach (zwłaszcza w Renault) i do tego namiastka silnika jaka ma być montowana w tym Twingo nasuwa mi się na myśl tylko jedno : TRZYMAĆ SIĘ Z DALEKA OD TEGO PIEPRZONEGO KOMPUTERKA NA KÓŁKACH !!!
Ps. 0,9TCe - buhahahahaha, to może od razu 0,45TwinTurbo?

Re: Twingo III

Post: 19 kwie 2013, 19:00
autor: luke
Też mam podobne odczucia :(
Wielką zaletą Twingo jest prostota konstrukcji, a co za tym idzie tania eksploatacja, łatwe naprawy, niedrogie części. Teraz ta przesadna elektronika i uturbione, wyżyłowane silniki. Jak się popsuje to sam nic nie naprawisz. I o to pewnie chodzi...

Re: Twingo III

Post: 19 kwie 2013, 20:15
autor: panrysiek
Taki Fiat np wprowadził do 500ki silnik TwinAir (0,9T- 2 cylindry), który pali tyle co jednostka 4-cylindrowa a hałasuje jak 126p bis ;) Dziennikarze a zwłaszcza marketingowcy Fiata spuszczali się nad tym silniczkiem, wręcz został silnikiem roku któregoś tam, a obecnie nikt nie kupuje 500ek z tym motorkiem, dominują albo podstawowe proste 1,2 albo mocne i dynamiczne (w wersji Abarth). TwinAir nie jest ani prosty ani dynamiczny i przy okazji jeszcze drogi. Jedyną jego zaletą może być niska emisja CO2 ale kogo to obchodzi w Polandii gdzie opłaty nie zależą od emisji spalin. Nie wiem jak Wy ale 'I don't give a fuck'.
Dla mnie ekologia to produkowanie trwałych niezawodnych aut służących przez lata a nie mikro-turbo-eco-pierdów, wymienianych co 4 lata i palących o 1-1,5l mniej (za to mających 7 uchwytów na kubki i dozownik zapachów ;) ) niż paskudnie nieekologiczne silniki wolnossące.

Re: Twingo III

Post: 19 kwie 2013, 20:50
autor: dziki2300
Sasio pisze: Laguna, masz sedany.

tu Cię Sasio troszku poniosło :D

-- 19 kwie 2013, 19:55 --

ale chętnie zobaczę Lagunę w sedanie , w sumie może to fajnie wyglądać ;)

Re: Twingo III

Post: 20 kwie 2013, 10:13
autor: Masaccio
panrysiek pisze:Nie wiem jak Wy ale 'I don't give a fuck'.
Dla mnie ekologia to produkowanie trwałych niezawodnych aut służących przez lata a nie mikro-turbo-eco-pierdów, wymienianych co 4 lata i palących o 1-1,5l mniej (za to mających 7 uchwytów na kubki i dozownik zapachów ;) ) niż paskudnie nieekologiczne silniki wolnossące.


Tu się z Tobą zgadzam, ale jak tak dalej pójdzie to nie będzie co kupić z nowszych samochodów, dlatego trzeba dbać o żaby, nie służą latami :)

Re: Twingo III

Post: 20 kwie 2013, 10:34
autor: Sasio
To jest już tak od kilku lat.
Grupa VAG, i silniki TFSI, TSI, czyli fajne autka pokroju A3 a jest mega lipa z silnikami, z kolei jeździłem 2.0 TDI i jakoś mi nie przeszkadzał.
Fajne są silniki typu Smarta 0.9, uturbiona kosiarka która pada po parunastu tysiącach km, ale buta to ma.

Re: Twingo III

Post: 20 kwie 2013, 11:45
autor: mike
Pierwsze Twingo które ma 5 drzwi to jest moim zdaniem na "+". Tylnia klapa stylizowane z nowych modeli Volvo. Fajną alternatywa jest elektryczna jednostka.