Twingo III
: 17 kwie 2013, 17:35
Gdy pod koniec 2011 roku debiutowało Twingo 2 FL, Renault wstrzymało oddech.
Niby najmniejszy z całej rodziny, model dość niszowy ale jako pierwszy seryjny model nawiązywał do stylistyki zaprojektowanej przez nowego szefa od designu, i wprowadzonej w 2010 przez model DeZiR.
Napięcie było duże, bo już przygotowany był w tej stylistyce następca Scenica, Espace czy chociażby sztandarowe Clio 4.
Wygląd zebrał dość dobre noty uspakajając Renault, ale premiera Twingo 2 FL miała ze sobą jeszcze jedno tajemnicze oblicze.
Na stoisku Renault (co potwierdziły publikacje we Francuskich gazetach) mówiono otwarcie że jest to model przejściowy (tak jak liftingi w Twingo I), i ten wygląd zagości na krótko.
Ktoś dodał o Twingo III, posiadającym wspólną płytę podłogową z nowym Smartem ForTwo w ramach kontraktu Mercedes-Renault.
Wiele osób pukało się w głowę ale.. Mercedes Citan czyli kopia Kangoo jeszcze bardziej podsyciła atmosferę.
Mówi się że nowe Twingo zostanie całkowicie podporządkowane nowemu designowi narzuconemu przez Renault.
Co ciekawe w Twingo rozważany jest i zapewne zostanie wprowadzony tylny napęd, tak aby jak najmniej przerabiać płytę podłogową.
Dodatkowo Twingo idzie w nurt Clio 4, czyli auta 5 drzwiowego, gdyż jak twierdzą producenci auta 3 drzwiowe są znacznie mniej popularne niż kiedyś, oraz nie będzie Twingo przegrywać z bliźniakami z Kolina czyli C1, 107 i Aigo, które oferowane są w wersjach 5 drzwiowych.
Silniki w Twingo niestety mają zostać poddane downsizingowi czyli zmniejszeniu pojemności silnika i dodaniu turbo.
Oferowany będzie w 3 wersjach silnikowych :
- 1.2 TCe o mocy 100KM
- 0.9 TCe o mocy 90KM
- elektryczna jednostka z ZOE
Co dziwne, silnik znajdzie się ... z tyłu, tak jak w Smarcie ForTwo.
Auto w porównaniu do obecnej wersji się skórczy, o 15cm długości (do 3,54m), 2 cm szerokości (1,64m) oraz zmniejszy się aż o 8cm na wysokość (1,55cm).
Przód przejdzie delikatny facelifting podporządkowując go pod wygląd Clio 4.
Tył także delikatnie zostanie zmodyfikowany
Najtańsza i podstawowa wersja ma kosztować już od 8500 Euro i być dostępna od Marca 2014.
Porozumienie Mercedes-Renault cieszy najbardziej... Słowaków gdyż oni w Novym Meście produkują aktualnie model Twingo, a dołączy do nich produkcja Smarta ForTwo.
Premiery możemy się spodziewać na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu w Październiku 2013.
Niby najmniejszy z całej rodziny, model dość niszowy ale jako pierwszy seryjny model nawiązywał do stylistyki zaprojektowanej przez nowego szefa od designu, i wprowadzonej w 2010 przez model DeZiR.
Napięcie było duże, bo już przygotowany był w tej stylistyce następca Scenica, Espace czy chociażby sztandarowe Clio 4.
Wygląd zebrał dość dobre noty uspakajając Renault, ale premiera Twingo 2 FL miała ze sobą jeszcze jedno tajemnicze oblicze.
Na stoisku Renault (co potwierdziły publikacje we Francuskich gazetach) mówiono otwarcie że jest to model przejściowy (tak jak liftingi w Twingo I), i ten wygląd zagości na krótko.
Ktoś dodał o Twingo III, posiadającym wspólną płytę podłogową z nowym Smartem ForTwo w ramach kontraktu Mercedes-Renault.
Wiele osób pukało się w głowę ale.. Mercedes Citan czyli kopia Kangoo jeszcze bardziej podsyciła atmosferę.
Mówi się że nowe Twingo zostanie całkowicie podporządkowane nowemu designowi narzuconemu przez Renault.
Co ciekawe w Twingo rozważany jest i zapewne zostanie wprowadzony tylny napęd, tak aby jak najmniej przerabiać płytę podłogową.
Dodatkowo Twingo idzie w nurt Clio 4, czyli auta 5 drzwiowego, gdyż jak twierdzą producenci auta 3 drzwiowe są znacznie mniej popularne niż kiedyś, oraz nie będzie Twingo przegrywać z bliźniakami z Kolina czyli C1, 107 i Aigo, które oferowane są w wersjach 5 drzwiowych.
Silniki w Twingo niestety mają zostać poddane downsizingowi czyli zmniejszeniu pojemności silnika i dodaniu turbo.
Oferowany będzie w 3 wersjach silnikowych :
- 1.2 TCe o mocy 100KM
- 0.9 TCe o mocy 90KM
- elektryczna jednostka z ZOE
Co dziwne, silnik znajdzie się ... z tyłu, tak jak w Smarcie ForTwo.
Auto w porównaniu do obecnej wersji się skórczy, o 15cm długości (do 3,54m), 2 cm szerokości (1,64m) oraz zmniejszy się aż o 8cm na wysokość (1,55cm).
Przód przejdzie delikatny facelifting podporządkowując go pod wygląd Clio 4.
Tył także delikatnie zostanie zmodyfikowany
Najtańsza i podstawowa wersja ma kosztować już od 8500 Euro i być dostępna od Marca 2014.
Porozumienie Mercedes-Renault cieszy najbardziej... Słowaków gdyż oni w Novym Meście produkują aktualnie model Twingo, a dołączy do nich produkcja Smarta ForTwo.
Premiery możemy się spodziewać na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu w Październiku 2013.