Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 21:06 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


WYCIECZKA TWINGO

Wszystko, o wszystkim przez każdego.
Posty nie są naliczane
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

czyzu

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 11 kwie 2014, 10:21
  • Lokalizacja: Warszawa/Ostrowiec Św.
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1997

WYCIECZKA TWINGO

Post12 maja 2014, 23:23

Witam,

Chciałbym się dowiedzieć jakie macie doświadczenie w długich trasach twingaczem ?? Gdzie najdalej byliście, na co ewentualnie trzeba się nastawić itp?? ;)
Offline
Awatar użytkownika

tfelek

  • Posty: 1180
  • Rejestracja: 13 gru 2006, 12:57
  • Lokalizacja: Warszawa-wola-piaseczno
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: WYCIECZKA TWINGO

Post13 maja 2014, 9:31

przed wyjazdem w trase ponad 700km w jedno stronę polecam zrobić szczegółowy przegląd auta bo już młode nie jest , no powymieniać co trzeba i zabrać ze sobą parę części zamiennych na w razie czego.
Twingo RS
Obrazek
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: WYCIECZKA TWINGO

Post13 maja 2014, 12:02

Moja najdłuższa trasa Twingiem to ok.5000km (Polska-Norwegia-Polska). Przed wyjazdem wymieniłem olej i zrobiłem przegląd. Auto było maksymalnie załadowane (3 facetów, namioty, żarcie na miesiąc). Spisał się bezawaryjnie, jedynie gumę raz złapałem na miejscu ale to pewnie moja wina (drifty na szutrówkach w lesie). Był pewien problem ze znalezieniem wulkanizatora, wszyscy dziwili się (także w warsztatach) czemu nie chcę kupić nowej opony :lol: Ciekawostka: jadąc z maksymalnym obciążeniem Twingacz pobił rekord minimalnego spalania: przy prędkości przelotowej 90-100km/h spalił 5.5l LPG (niemieckie paliwo, niemiecka autostrada). Nigdy później nie udało mi się aż tak nisko zejść ze spalaniem, mimo prób bez obciążenia i utrzymywania prędkości 80km/h (tym razem już na polskim paliwie i polskich drogach). W górach w Norwegii spalał ok.8l LPG ale bywało, że przez kilka km trzeba było jechać na 2gim biegu a na agrafkach i jedynkę się zapinało.
EDIT:
Nasz kolega forumowy z Finlandii objeździł w tym roku pół Europy (w sumie kilkadziesiąt tys km), i to kilka razy twingiem z 96r (C3G), Oprócz wymiany oleju wiem, że musiał zmienić łożyska kół. A tak to bezawaryjnie :) Spytam go na FB czy ma jakieś uwagi i rady i napiszę TU.
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline

czyzu

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 11 kwie 2014, 10:21
  • Lokalizacja: Warszawa/Ostrowiec Św.
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1997

Re: WYCIECZKA TWINGO

Post14 maja 2014, 10:07

Bardzo dziekuję za wszelkie informacje. Zamierzam zabrać narzeczoną do Chorwacji i dlatego wolę być przynajmniej w jakimś stopniu przygotowany na rózne okoliczności 8-) Z tego co mi sie wydaję to najgorsze moga być wysokie temperatury... :cry:
Myślicie, że dobrym pomysłem będzie odkręcenie na czas podróży osłonki pod silnikiem??
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: WYCIECZKA TWINGO

Post14 maja 2014, 10:18

Nie ma takiej potrzeby, a zwiększony opór powietrza może paradoksalnie przyczynić się do zwiększenia temp. silnika zamiast jej zmniejszenia. Ja wziąłbym sobie zapasowe świece (albo lepiej- wymienił je przed wyjazdem wraz z kablami, filtrami i olejem), łożyska kół, sprawdził stan wydechu, ładowania akumulatora, stan tarcz i klocków hamulcowych. Po prostu nie przegrzewaj silnika wprowadzając go na bardzo wysokie obroty (przy okazji auto mniej spali!). No i sprawdź w necie wymogi dot. wyposażenia samochodu w danych państwach (kamizelka, żarówki, zapasowe okulary itp) Co prawda w UE można podróżować w pojeździe wyposażonym wg. specyfiki dowolnego państwa członkowskiego, ale nie każdy policjant to wie, a dyskusja z nimi na drodze nie należy do przyjemnych i zajmuje czas (+ mogą dojść problemy językowe). Ważne też aby koło zapasowe było sprawne i napompowane.
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline

czyzu

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 11 kwie 2014, 10:21
  • Lokalizacja: Warszawa/Ostrowiec Św.
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1997

Re: WYCIECZKA TWINGO

Post14 maja 2014, 10:24

Dzięki za info ;) A jeśli chodzi o policjantów to zgadzam się całkowicie. W czasie drogi do Chorwacji, na Słowacji nas policja złapała i że tak powiem nie dało się przekonać szanownego Pana do swojej racji...Na szczęście trafiliśmy na "normalnego" człowieka :D
Offline

SebastianK

  • Posty: 2304
  • Rejestracja: 03 mar 2006, 20:34
  • Lokalizacja: okolice Łodzi (Zgierz)
  • Silnik: -

Re: WYCIECZKA TWINGO

Post16 maja 2014, 16:44

Kolega chyba nie posiada silnika C3G tylko D7F bo w 1997 już nie było tego silnika w ofercie. Proponuję przed wyjazdem zmienić rozrząd oraz pompę wody oraz pasek alternatora o ile termin wymiany się zbliża (albo dawno nie był wymieniony). Wymienić olej w silniku, sprawdzić olej w skrzyni i ewentualnie uzupełnić. Sprawdzić stan klocków hamulcowych oraz tarcz, stan bębnów hamulcowych i szczęk. Wymienić płyn hamulcowy. Sprawdzić stan akumulatora. Osobiście zabrałbym na wyprawę kable rozruchowe, linkę holowniczą, apteczkę, kamizelki odblaskowe dla wszystkich jadących w aucie. Sprawny zapas, lewarek, komplet kluczy. W 2007 roku zrobiłem swoim Twingo trasę Łódź - Bratysława - Budapeszt - Bratysława - Łódź. Auto sprawdziło się znakomicie na tych 1600km przy temperaturze powyżej +30st. C. Jeden minus brak klimy.
Żaba 2001 - D7F. w dobrych rękach :-)
Kolorek Czerwień MARGOT

Megane II 2003- 78000km na liczniku.(Maj 2010) 90000km.(Maj 2011) 100000km.(Maj 2012) 115000km.(Maj 2013) 130000km.(Maj2014) 150000km.(Maj2015)
Offline

apbo

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 21 lip 2012, 21:16
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: WYCIECZKA TWINGO

Post16 maja 2014, 20:23

hej ja przejechałem 700km w jedną odpoczynek 2 godziny i z powrotem 700km 90% autostrady prędkość 110/120km/h
Jesteś z Lubuskiego
Dołącz do nas!
Offline

MrHT

  • Posty: 452
  • Rejestracja: 29 sie 2012, 22:14
  • Lokalizacja: Żary/Nekla
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: WYCIECZKA TWINGO

Post16 maja 2014, 21:33

Jak dbasz o auto to nie ma co się spuszczać nad tym tylko wsiadać i jechać.
Szczerze mówiąc to jak zaczniesz szukać i naprawiać rzeczy, które mogłoby jeszcze jeździć ale lepiej wymieć bo masz długi wyjazd. To jest większa szansa, że mechanik czegoś nie dokręci, nie odpowietrzy i coś tam jeszcze zapomni i koniec końców auto Ci stanie 100km od domu... :)
Offline

czyzu

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 11 kwie 2014, 10:21
  • Lokalizacja: Warszawa/Ostrowiec Św.
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1997

Re: WYCIECZKA TWINGO

Post17 maja 2014, 0:21

Super, bardzo przydatne informacje ;) Właśnie wymieniłem rozrząd, klocki i tarcze - przód, oczywiście płyn chłodniczy, kable zapłonowe - jakiś gryzoń się niemi zainteresował,vakumulator wymieniłem w zimę. Mam jeszcze tylko dylemat co z zawieszeniem, ponieważ jeden mechanik powiedział, że do wymiany jest mocowanie amortyzatorów, sworznie a drugi w FSO powiedział, że niczego nie widzi....i bądź tu człowieku mądry :D
Następna

Wróć do Hyde Park

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości

cron