Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 28 mar 2024, 13:53 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


195/45/14

Ile cali, jak szerokie, jak wysokie, czy wejdą?
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Masaccio

  • Posty: 716
  • Rejestracja: 12 lis 2007, 20:56
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2003

Re: 195/45/14

Post16 kwie 2013, 0:38

Lekki naciąg nie jest zły, ale taki mocny już mi się nie podoba tak samo jak szeroka opona na wąskiej feldze.
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: 195/45/14

Post16 kwie 2013, 7:40

Wiesz coś za coś , akurat te opony co mam źle nie wypadają także luźno, a śmiać mi sie chce jak czołowy producent mówi że chiny nas zaleja ale żeby ruszyć za przeproszeniem cztery litery to po co lepiej klepać opony do B5...
Odnośnie wolniejszej jazdy, coś za coś, jak ma być nisko to nie na seryjnym zawiasie bo albo uwale springi o połowę co jest totalnym kretynstwem, albo zaloze gwint, ale jakbym chciał wygodę to bym został.na serii i kupił sobie Mercedesa 124...
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: 195/45/14

Post16 kwie 2013, 8:51

Jednak czołowi producenci nie ignorują rynku aut usportowionych i sportowych. Jakoś np Twingo RS, VW Golf R32 czy już prawdziwie sportowe auta jak np Porsche 911 mają na czym jeździć i nie są to bynajmniej opony chińskie. Jedyną marką dalekowschodnią, która daję radę, a w jednym teście wręcz dokopała 'zachodniej' czołówce jest Hankook (czyli marka koreańska) choć jeszcze kilkanaście lat temu pamiętam, że Hankook'i były beznadziejne i doradzano kierowcom aby je wymieniano na inne tuż po zakupie nowego auta (Daewoo wyjeżdżały z fabryki na Hankook'ach). W bezpośrednich testach gdzie ocenia się obiektywnie za pomocą liczb a nie estetyki wzorku na bieżniku chińczyki dostają w dupę aż miło nawet od europejskiej 2giej ligi typu Sava, Nokian czy Dębica lub Barum itp. Uwielbiana niegdyś przez tunerów marka Toyo też odstaje jeśli chodzi o normalne opony do jazdy po drogach publicznych (choć już np slicki i półslicki są chwalone), także te z niskim bieżnikiem niekoniecznie do b5 a jesli już to do wersji W8.
A co do szybkości, najlepiej byłoby sprawdzić parametry zawieszenia obiektywnie ze stoperem w ręku na torze lub przynajmniej na torze przeszkód z pachołkami, rondkiem, płytą poślizgową. Np zmierzyć prędkość przy której auto zaczyna pływać na rondzie jest stosunkowo prosto nawet nie mając sprzętu, którym dysponują profesjonalni testerzy (mój sąsiad np - redaktor Auto Motor i Sport), podobnie pomiar jazdy w slalomie jest obiektywnym i prostym w wykonaniu testem. Z doświadczenia wiem, że obniżone mocno fury (i nie mówię tu o tuningu w stodole typu ciachamy springi) jeżdżą wolniej bo 1.gorzej się prowadzą, zwłaszcza w realnych warunkach polskich dróg a nie plaskiego jak stół toru, 2. strach nimi jeździć szybciej aby nie uszkodzić elementów auta- często spotykam zawalidrogi z dumnymi naklejkami 'nie trąb p..bie bo jadę na glebie' tamujące ruch przed byle hopką :)
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline
Awatar użytkownika

mddobry

  • Posty: 132
  • Rejestracja: 11 sty 2011, 1:26
  • Lokalizacja: SRC/DW
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1996

Re: 195/45/14

Post16 kwie 2013, 10:53

Moim zdaniem mega naciąg jest bezsensem. Walory estetyczne...o gustach się nie dyskutuje; wiadomo.
Gdyby taki naciąg poprawiał właściwości jezdne byłby stosowany w sporcie. Wiadomo, że w KJS czy WRC nie będą tego stosować, bo tam jeździ się tylko po asfalcie etc. ....ale nawet DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) czy BTCC (British Touring Car Championship) gdzie samochody jeżdżą po pięknych, równych jak stół torach nikt nie ma naciągu.

Chyba, że w którymś sporcie się to stosuje to proszę poprawcie mnie.
Cieszę się, że nie jestem bezużyteczny, zawsze mogę służyć jako zły przykład.
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: 195/45/14

Post16 kwie 2013, 12:00

Lakierów metalizowanych, czy klimatyzacji, oraz skórzanych foteli z funkcja masażu i regulacji 80 stopniowej też nie widziałem w żadnych z rajdów a jakoś ludzie mają to....Nie mówię że ma on zakładać naciag jak na zdjęciach powyżej bo na tym sie da jeździć ale to jest bardziej robione na zloty, ale szeroka stal = naciag, nie ma innego podejścia w całej europie,, każde auto na szerokiej stali nie może mieć naleśników z opon tylko opony robione w naciag. Jeżeli tak sie uparliscie na jechanie po naciagu czemu nie ciśniecie w stronę szerokiej stali która, nie wiem.czy wiecie ale polega na dospawaniu rantu do felgi stalowej auta, i zapewne szybciej odleci.rant niż naciag sie zwinie, do tego 7J na Et36 z takimi.nalesnikami będzie zabójcze.dla opon i rantow blach ale..
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: 195/45/14

Post16 kwie 2013, 12:51

To że tuning jest głupawy (może inaczej- bywa) to wiadomo nie od dzisiaj. Dziennikarze motoryzacyjni jak i sportowcy (rajdowcy, wyścigowcy) od dawna nabijają się z tunerów, wcześniej z neonków, trajbali i spojlerów, teraz z naciągów i gleby. Szeroka stal tak samo potrzebna jak i naciąg także voila oto jadę po szerokiej stali! :)
A pojęcie "samochód na zloty/spoty" to dla mnie jakiś mutant pojęciowy! Auto ma jeździć i dostarczać maksimum walorów użytkowych, które oczywiście każdy rozumie inaczej: jeden przez duży bagażnik, inny przez świetne prowadzenie w zakrętach, jeszcze ktoś inny przez pięknie brzmiące CA. Rozumiem auto "na tor" lub KJS ale na zlot??!! Jak plastikowa solarka z dyskoteki- poza wyglądem nie ma nic do zaoferowania i męczy na dłuższą (tzn gdy kończy się dyskoteka/zlot :) ) metę :lol:
Lubię ładne, trochę podkręcone auta ale pod warunkiem, że tuning polepszył lub przynajmniej nie pogorszył ich właściwości.
BTW Lakiery metalizowane w rajdach i wyścigach są! :)
A klima, masaż itp to żaden tuning, równie dobrze można nazwać tuningiem prawe lusterko, które jeszcze 30 lat temu nie było oczywistym wyposażeniem samochodu będąc dostępnym tylko za dopłatą (ba! kilka lat wcześniej podobnie było z lewym lusterkiem!)
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: 195/45/14

Post16 kwie 2013, 16:03

Nie mówię że klima to tuning ale w rajdach też się jej nie spotyka, co stwierdziliście że naciągi i szerokiej stali w rajdach tez nie spotkamy czyli nie jest to dobre, więc klima też nie jest bo się nie przyjęła.
Ja należę do grupy osób która modyfikuje auto nieznacznie, poprzez właśnie glebę i większe felgi + naciąg, i CA, do tego detailing i jest fajnie, ale znam osobiście duże rzesze osób mających auta typu VAG do których wkładają dziesiątki tysięcy złotych i robią to bo to lubią.
Ja także podchodzę do tego jako pasja, a spotkanie osób na zlotach które powiedzą, "stary dobra robota" lub będą wręcz głosować w konkurencjach auto zlotu czy innych modyfikacji uświadcza mnie tylko w tym że innym się podoba, a mi wynagradza ciężką pracę i pieniądze w to zainwestowane.
Dobra odeszliśmy od tematu a główny zainteresowany się w nim nie udziela.
Jeżeli chcesz szeroką stal przy 7J, ET36, 14" i oponach 195/45 mówiąc krótko będzie orać, i źle wyglądać.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

Masaccio

  • Posty: 716
  • Rejestracja: 12 lis 2007, 20:56
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2003

Re: 195/45/14

Post16 kwie 2013, 18:00

No dobrze, ale naciąg wygląda fajnie dopiero jak felga jest równo z rantem błotnika albo nawet nieco wystaje.
Jak bym miał startować twingo w KJS to założył bym slicki 185/55R14 (oczywiście na suchy asfalt), przy mniejszym profilu za duże ryzyko uszkodzenia felgi, przy mniejszej szerokości za mała przyczepność. Tak swoją drogą to muszę sprawdzić czy twingo z rolką by przeszło, wg przepisów, bo typowe cabrio na pewno nie zostanie dopuszczone.
Offline
Awatar użytkownika

sidu88

  • Posty: 270
  • Rejestracja: 16 gru 2010, 19:46
  • Lokalizacja: Strzelin [ DST/DW ]
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: 195/45/14

Post16 kwie 2013, 22:50

hehehe Tylko rzucić temat i czekać na długie wypowiedzi ( żart ). Miło się czyta. Panowie doszedłem do wniosku iż na ten sezon nic nie będę zakładał i sprzedawał, zostaje tak jak jest. Na zimę zakładam ...... hmmm ... na pewno będzie to 14" ( bo licznik oszukuje względem navi )i teraz pytanie. Jaką dać oponę?? chodzi o rozmiar. Zima zimą teraz jest wiosna i tego trza się trzymać. Na pewno na następny sezon wrzucę szeroką stal ale w 13" 6,5J i oponki 165/55.

Jak chcecie dalej pisać to proszę... Lubię czytać takie długie i interesujące wypowiedzi.
Jesteś z Dolnośląskiego?
Dołącz do nas!
Offline
Awatar użytkownika

Masaccio

  • Posty: 716
  • Rejestracja: 12 lis 2007, 20:56
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2003

Re: 195/45/14

Post16 kwie 2013, 23:09

Jeszcze nie spotkałem samochodu, którego licznik by nie oszukiwał względem GPS :) Zawyżanie prędkości przez licznik to norma.

Jeśli chodzi o zimę, to akurat trzymam się serii, bo szeroka opona na śliskiej nawierzchni się nie sprawdza. No i ważne, żeby bieżnik był w miarę wysoki, tzn. opony nie były za mocno zużyte. Także nie masz co kombinować i na zimę zakładaj seryjny rozmiar.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Koła, felgi i opony

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron