- Posty: 8
- Rejestracja: 24 mar 2013, 4:18
- Lokalizacja: Zawiercie
- Silnik: D4F LEV 16V (75KM)
- Rocznik: 1999
Faktycznie ,szeroka opona zapewnia doskonałe prowadzenie w łuku, na pewno lepsze hamowanie co jest istotne w modelach z silniku C3g ,jak dla mnie plus, bo zrobiła mi mniej wrażliwy układ kierowniczny. Spalanie może być większe i to na pewno .Jedno jest pewne niweluje całkowicie komfort który zapewniają wymiary fabryczne , ale jeżeli ktoś lubi pędzące taczki które maja bardzo dobre prowadzenie
W jednej kwesti mnie zaskoczyło ,wjechałem bardzo szybko z asfaltu na szuter, zero kontroli nad torem jazdy ,jedynie na plus że szerokie opony zapewniły stabilny tor jazdy na wprost oraz pewne hamowanie/zblokowanie kół bez znoszenia w lini prostej w celu odzyskania kontroli nad autem. Było nie było to tylko 880kg razem ze mną.
185/60 to szerokość przy której na prawde chyba mocno się starać żeby coś tarło w poziomie ,bo w pionie od końcówki zderzaka do opony jest około 1 cm i ewentualnie przy dużym obciążeniu zderzak mógłby chyba dotknąć opony. 195 zgodze się wejdzie ale na milimetry w poziomie.
Jak założysz mniejszą drugą wartość np.185/.../14 to będzie lepiej i zmniejszy możliwość ewentualnego tarcia w pionie przy obciążeniu.
szerokość/wysokość/rozmiar ``w calach
szerokość,wysokość w centymetrach