Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 0:29 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Ile cali, jak szerokie, jak wysokie, czy wejdą?
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Matek270992

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 24 mar 2013, 4:18
  • Lokalizacja: Zawiercie
  • Silnik: D4F LEV 16V (75KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post05 kwie 2013, 14:22

to podpowiedzcie na 14stalową felgę jaką oponę wsadzić by było szersza opona a zarazem nie tarło nic ?
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post05 kwie 2013, 14:52

Faktycznie ,szeroka opona zapewnia doskonałe prowadzenie w łuku, na pewno lepsze hamowanie co jest istotne w modelach z silniku C3g ,jak dla mnie plus, bo zrobiła mi mniej wrażliwy układ kierowniczny. Spalanie może być większe i to na pewno .Jedno jest pewne niweluje całkowicie komfort który zapewniają wymiary fabryczne , ale jeżeli ktoś lubi pędzące taczki które maja bardzo dobre prowadzenie :)
W jednej kwesti mnie zaskoczyło ,wjechałem bardzo szybko z asfaltu na szuter, zero kontroli nad torem jazdy ,jedynie na plus że szerokie opony zapewniły stabilny tor jazdy na wprost oraz pewne hamowanie/zblokowanie kół bez znoszenia w lini prostej w celu odzyskania kontroli nad autem. Było nie było to tylko 880kg razem ze mną.
185/60 to szerokość przy której na prawde chyba mocno się starać żeby coś tarło w poziomie ,bo w pionie od końcówki zderzaka do opony jest około 1 cm i ewentualnie przy dużym obciążeniu zderzak mógłby chyba dotknąć opony. 195 zgodze się wejdzie ale na milimetry w poziomie.
Jak założysz mniejszą drugą wartość np.185/.../14 to będzie lepiej i zmniejszy możliwość ewentualnego tarcia w pionie przy obciążeniu.
szerokość/wysokość/rozmiar ``w calach
szerokość,wysokość w centymetrach
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post05 kwie 2013, 15:59

Ja na 14 założyłbym serię 155/65/14
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post05 kwie 2013, 19:17

IMO złoty środek to 175, btw jaką szerokość ma felga?
155 to jednak oponka rowerowa :) Kiedyś w maluchu miałem 155 z przodu i 165 z tyłu :) Wąskie gumki strasznie pływają na zakrętach.
No i obniżenie komfortu IMO nie jest jakoś specjalnie odczuwalne przy profilach nie niższych niż 50.
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post05 kwie 2013, 21:32

Tylko należy sobie odpowiedzieć na pytanie czy kierunek na mody z jesieni ubiegłego roku obowiązuje czy ulega zmianie.
Jeżeli by obowiązywał to tendencja z jesieni to seryjne wymiary opony , nowe gumy jako wyznacznik komfortu w stylu ori.
Tak sobie myśle ,że styl ori będzie obowiązywał tak czy inaczej czy będzie zawias gwintowany czy zamiast koła będzie walec, ori nie ori chodzi o to pewnie żeby dalej było czysto i schludnie.
Dokładnie rozmiar 175 będzie to takie pośrednie między maksimum a minimum, zapewni juz odpowiednią szerokość i z doświadczenia a właściwie przemyśleń wiem że nie ma co walczyć o szerokość auta oponami jedynie w gre wchodzą dystanse jako że twingo ma dużo miejsca od krawędzi błotnika do krawędzi opony , gdyby jeszcze nie były takie drogie te dystanse to można by było idealnie zgrać krawędź błotnika z oponą. Pisząc jednak o doświadczeniu wiem jednoznacznie że szerokość 165/14 nie zapewni komfortu i gracji prowadzenia jak seryjne wymiary w moim przypadku 155/ /13. Nie było jednoznacznego podziału wymiaru kół do stylu ori, zawiasów sportowych gwintów . To może właśnie porozmawiajmy o tym bo przyszła zima i założyli wszyscy zimówki , a temat skończył się na tym że najlepsza opona ma wymiar fabryczny i co najważniejsze najlepiej żeby była nowa nie żadna używana.
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post06 kwie 2013, 6:13

Matek, seria dla Ciebie od Renault to 155/70/13 (Rysiu popraw mnie ) i ja bym w to uderzał. Auto jest zestrajane przez producenta pod konkretne rozmiary opon (serię i zamienniki.o.których masz w książce) i bym nie cudowal, bo nawet to.ze są droższe.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post06 kwie 2013, 10:09

E tam najlepsza fabryczna, chyba najtańsza! Pamiętajcie, że mówimy o mega budżetowym aucie, gdzie księgowy zrobi wszystko aby koszt wytworzenia zmniejszyć o 10Euro (vide słabe fabryczne radia i głośniki, niemal brak wygłuszeń, tanie plastiki, najtańsze opony). Moda na ORI może ma sens w przypadku aut premium, gdzie rzeczywiście fabryczne rozwiązania bywają optymalne. W przypadku Twingo to trochę tak jakbyśmy się jarali tapicerką ze skaju w pociągu podmiejskim- dali taką bo była pod ręką i jest tania! :)
W procesie projektowania samochodów odchodzi się często od bdb rozwiązań, które były w prototypach, na rzecz rozwiązań TANICH w produkcji :) Widzieliście kiedyś prototyp z wąskimi 13-calowymi kółkami? :lol:
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post06 kwie 2013, 14:37

Pewnie gdyby nie powstało Twingo nie powstałby ford ka który w wersji 1.3 ma 13`` felgi.
Beskid tez pewnie był wypracowany na podstawie auta z przeszłości a tam dużych felg nie było. Może twingo nie jest z klasy premium , bo jest najmniejszym modelem w gamie producenta ale napewno był prototypem.
Offline

grande1970

  • Posty: 368
  • Rejestracja: 29 mar 2011, 17:30
  • Lokalizacja: Rzeszów
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post06 kwie 2013, 16:32

ja mam w 165/65/14 i nic nie trze, przekłamanie prędkości wynosi ok 9 km przy 130 km/h przy 60 prędkość wynosi 55 więc jest ok
Offline

MrHT

  • Posty: 452
  • Rejestracja: 29 sie 2012, 22:14
  • Lokalizacja: Żary/Nekla
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Zamienniki seryjnych opon - rozmowy

Post06 kwie 2013, 19:03

nie ma opcji.
Albo Ci zawyża, albo zaniża.

Dla 165/65 r14 średnica wynosi 570mm.
Dla 155/70 r13 średnica wynosi 547mm.

To jest ok 4%.

O ile przy prędkości chwilowej na liczniku to nie jest tak dużo to np przy przebiegu na pełnym baku wyjdzie Ci już np z 50km mniej.

Ja u siebie też mam większą średnice niż fabryka przewiduje i robię na butli "mniej 20km".
W sumie ostatni do tego doszedłem. Na liczniku koniec trasy 208km. Na gps 220km. Później się pokapowałem czemu.

Zaniża Ci prędkość w całym zakresie. Ponieważ 1 obrót koła pokonuje o te 3cm dłuższą drogę niż na oponkach fabrycznych.

Skąd wziąłeś swoje dane?
PoprzedniaNastępna

Wróć do Koła, felgi i opony

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

cron