Strona 1 z 1

Problem z Twingo III

Post: 23 sie 2018, 11:53
autor: Alina
Chcę się podzielic z wami moją przygodą z Twingo III.
Pare dni temu w czasie jazdy zapaliła sie kontrolka ostrzegawcza z kluczem francuskim razem z kontrolką start i stop.
Nastepnego dnia rano auto nie zapaliło. Przekręcam kluczyk i nawet nie próbuje kręcic, ale pali się kontrolka z kluczem francuskim, zygzak i stop. Na ekranie pojawił się komunikat skontaktuj się z serwisem, no to się skontaktowałam.
Ponieważ samochód nie chciał się uruchomić, wezwałam lawetę od ubezpieczyciela. Pan z pomocy przyjechał doładował akumulator i autko radośnie zapaliło, nie świecą się żadne kontrolki i wygląda na to, że wszystko jest w porządku, ale jak chcę wyłączyć klawiszem funkcję start i stop to lampka na klawiszu się nie świeci. Na skrzyżowaniu auto przechodzi w stan czuwania. Teraz nie wiem czy jednak jechać do mechanika, a może wymienić akumulator skoro się rozładowuje. Pan z pomocy powiedział, żeby nie włączać klimatyzacji, bo ona dużo bierze prądu.

Re: Problem z Twingo III

Post: 23 sie 2018, 12:09
autor: Masaccio
Może za krótkie trasy robisz i akumulator nie zdąży się naładować.

Re: Problem z Twingo III

Post: 23 sie 2018, 13:00
autor: Alina
Zgadza się, ale od ponad roku tak jeżdżę i wcześniej nie było problemu.

Re: Problem z Twingo III

Post: 23 sie 2018, 19:13
autor: ogolny
Sprawdź jakie jest ładowanie , powinno być ok 14- 14,4 V.

Re: Problem z Twingo III

Post: 03 lis 2018, 13:50
autor: Alina
Wracam do tematu.
We wrześniu wymieniłam akumulator i było dobrze, ale teraz i to 1 listopada jak miałam jechać na cmentarz znowu powtórka.
Ładowanie podobno jest dobre, sprawdzane miernikiem. Teraz potrzebuję dobrego elektromechanika. Zna może ktoś w Krakowie?

Re: Problem z Twingo III

Post: 04 gru 2018, 10:42
autor: Sasio
Często Start&Stop świruje w nowej palecie Renault.
Maja z tym problemy Twingo, Clio i dalej.

Często system S&S ma obwarowania, działania w konkretnych warunkach i możliwe jest to że jeżeli nie ma określonej mocy akumulator to auto nie ruszy, gdyż nie będzie mógł zadziałać system S&S.
Popatrz na taki scenariusz, odpalasz auto z mała ilością „prądu”, włączasz ogrzewanie, auto jest na ssaniu, wycieraczki, i auto gaśnie na skrzyżowaniu przy światłach. Po dwóch trzech razach akumulator nie ma prądu wcale bo...rozruch silnika jest bardzo obciążający. Podstawowa rzecz czy akumulator został dobrany do auta tj. do funkcji S&S bo znam ludzi którzy potrafili założyć złe akumulatory (tj.w sklepie złe dobrali) i posadzili nowy akumulator w ciągu miesiąca .
Ogólnie Twingo 3 jest nowym autem i Renault udostępnia do niego dokumentacje tylko online, praktycznie żaden warsztat w Polsce nie ma do tego dostępu bo auta są zbyt nowe, z reguły jeszcze na 5 letniej gwarancji.
Pojedź do aSO niechęć sprawdza co się dzieje, często lepiej zapłacić trochę więcej niż elektryk, nawet dobry ma szukać metoda prób i błędów.
Dziwi mnie kwestia kontrolki zygzaka wskazująca na usterkę układu paliwowego

Re: Problem z Twingo III

Post: 11 kwie 2019, 10:46
autor: Alina
Dla informacji. Po zmianie akumulatora wszystko jest w porządku. Podczas wizyty w ASO dowiedziałam się, że samochód należy uruchamiać na luzie, a nie z wciśniętym sprzęgłem.