Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 28 mar 2024, 13:23 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Stuki i bicie na kierownicy.

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Gościu

  • Posty: 62
  • Rejestracja: 29 wrz 2014, 13:58
  • Lokalizacja: Połczyn Zdrój
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Stuki i bicie na kierownicy.

Post02 lis 2015, 1:32

Cześć wszystkim
Od kilku miesięcy mam mam problem z biciem na kierownicy. Ale od początku. Samochód kupiłem pod koniec września zeszłego roku z przebiegiem ponad 180 tysięcy, i dwoma kompletami kół stalowych 13", letnie i zimowe.
W lutym kilka dni przed przeglądem wpadłem prawym przodem do rowu z prędkością poniżej 50kmh. Samochód się potem bardzo kiepsko prowadził, ale w zawieszeniu nic nie było uszkodzone, ŻADNYCH LUZÓW, zbieżność ok. Przyczyna: zła geometria, po ustawieniu było już ok.
Na dzień dzisiejszy autko ma przejechane ponad 204kkm i wymieniałem jak dotąd tylne amorki bodajże w marcu i prawą półoś. Ale do czego zmierzam? Kupiłem koła aluminiowe 14" jeszcze w lutym, proste i wyważone.
Tak sobie na nich normalnie jeździłem od początku marca do przedwczoraj a teraz już na zimówkach.
Aż nazbierało mi się sporo usterek do dnia dzisiejszego:
1. Ściąganie auta na lewo podczas hamowania czy nawet odpuszczania gazu i tarcie jakby się klocki skończyły. Oczywiście klocków było jeszcze sporo, po kilku tygodniach dźwięk tarcia znikł, ale pozostało aż do dziś ściąganie na lewo.
2. Od kilku miesięcy bicie na kierownicy najbardziej intensywne przy ok 120 km/h. Niestety też to olałem.

A że zbliża się zima przyszedł czas na zmianę kół. Więc zapakowałem koła i pojechałem na wyważenie ich. Zmieniłem i następna niespodzianka. Bicie trochę mniejsze ale:
- zawieszenie na dziurach pracuje głośniej
- nawet na równej drodze z prawej strony słychać głośne stuki i szybciej jadę tym głośniejsze zależne też od tego czy trzymam kierownicę czy nie :o

Pytania jakie mi się nasuwają: czy mogłem "niewłaściwie" wymienić półoś? czy taki szczegół jak opaska zaciskana "na śrubokręt" na zewnętrznym przegubie może mieć wpływ na wyważenie półosi? sprawdzić samochód u mechanika czy w SKP na szarpakach?
Jeśli coś pominąłem to pytajcie proszę

-- Połączono posty: 03 lis 2015, 12:39 --

Byłem na SKP na kontroli i luzów o dziwo na zawieszeniu nie ma, swoją drogą wytrzymałe te żaby :)
Diagnosta powiedział że bicie może być od opon i żebym zamienił przednie z tylnymi (opony mają około 10 lat to chyba nic nie da). Zostaje jeszcze sprawa ściągania na lewo podczas zwalniania, czy to silnikiem czy hamulcem ściąga tak samo.
Obrazek

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

cron