Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 21:03 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Sterownik silnika - czy aby napewno

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

mukabuka

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 18 cze 2015, 22:40
  • Lokalizacja: Oleśnica
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2000

Sterownik silnika - czy aby napewno

Post21 cze 2015, 13:56

Witam, mam problem z moim Twingo, silnik 1.2 16v. Po zakupie samochodu nacieszyłem się nim może z miesiąc, podczas jazdy wyskoczyła mi kontrolna "linia życia" czy jak tam to się nazywa... Silnik z tego co już wyczytałem wszedł w tryb serwisowy czyli cały czas wysoki obroty. Oddałem samochód do mechanika i ... najpierw mówił, że to przepustnica, została wymieniona na inną używaną - nic nie dało. Potem, że elektryka - wymienione jakieś kawałki kabli - bez rezultatu. W końcu stwierdził, że to padnięty sterownik silnika - mój ma numery: 8200123939 - 16481014 - 8200125772 - 16514314. Moje pytanie muszę szukać takiego, który będzie miał pasujące wszystkie 4 numery? Mechanik coś mówił o wycięciu IMMO? Nie wiem co mam zrobić, bo sterownik taki jaki potrzebuję kosztuje ok. 600 zł i też nie ma pewności, że będzie działał. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Sebastian
Offline
Awatar użytkownika

mike

  • Posty: 420
  • Rejestracja: 19 cze 2011, 21:36
  • Lokalizacja: Tarnowskie Góry
  • Silnik: D4F LEV 16V (75KM)
  • Rocznik: 2006

Re: Sterownik silnika - czy aby napewno

Post21 cze 2015, 19:18

Wiesz co taka wymiana na czuja to raczej nie zbardzo, to co ty wyczytałeś trybem serwisowym to to nie jest. Tryb serwisowy to max prędkość 50 km/h i auto jedzie jakby miał tylko połowę mocy (czyli jest mułowaty). Podepnij auto pod kompa ale tylko pod program clip (ASO) albo DDT 2000 (samemu ściągnąć z sieci program + kabel). Nie pamiętam gdzie to widziałem ale na forum chyba Laguny II jest temat poświęcony diagnostyce i tam ludziska piszą kto i gdzie ma clipa czy ddt 2000. Może ktoś z twojej okolicy miałby któryś z programów jeśli masz daleko do ASO.
Offline

Massi

  • Posty: 64
  • Rejestracja: 21 kwie 2015, 19:35
  • Lokalizacja: Łodź
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Sterownik silnika - czy aby napewno

Post23 cze 2015, 20:44

tak się podepnę pod temat.
Wie ktoś czemu zapala mi się ta linia życia jeśli odpale zanim pogasną kontrolki... czyli zanim się komp potestuje, odpalam i wchodzi kontrolka (zgasić ją można tylko poprzez odłączenie akumulatora) silnik ma wyższe obroty
Offline
Awatar użytkownika

mike

  • Posty: 420
  • Rejestracja: 19 cze 2011, 21:36
  • Lokalizacja: Tarnowskie Góry
  • Silnik: D4F LEV 16V (75KM)
  • Rocznik: 2006

Re: Sterownik silnika - czy aby napewno

Post23 cze 2015, 22:18

W książce serwisowej napisane jest że powyższa kontrolka oznacza błąd elektroniki pokładowej lub problem wtrysków.
U mnie problem był w brudnej przepustnicy. Może też być uszkodzony Map Sensor jak było u kolegi MARGOT17 co nie ulega wątpliwości że auto wypadało by podpiąć pod kompa z programem CLIP lub DDT2000
Offline

mory1971

  • Posty: 144
  • Rejestracja: 03 cze 2010, 15:18
  • Lokalizacja: pyskowice/monachium
  • Silnik: -

Re: Sterownik silnika - czy aby napewno

Post24 cze 2015, 20:07

Clip prawde co powie.
nie mam polskich znakow na lapku :( szukajka glupieje z tego powodu :)
Offline

Massi

  • Posty: 64
  • Rejestracja: 21 kwie 2015, 19:35
  • Lokalizacja: Łodź
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Sterownik silnika - czy aby napewno

Post24 cze 2015, 22:42

że to usterka elektryczna to wiem ale kurna zastanawia mnie czemu zapala się tylko i wyłącznie jeśli odpalę zanim się przetestuje... coś muszę mieć porzeźbione przez poprzednika bo żeby go odpalić jak jest gorący to muszę przekręcić na zapłon, cofnąć i jeszcze raz zapłon i odpali jak chce za 1 razem odpalić to nie ma iskry. Cewka wymieniona, przewody, świece, czujnik wału, wyczyszczona przepustnica, sprawdzone czujniki, wyregulowane zawory, wymienione uszczelki w dolocie, wywalone immo. Troszkę mi szkoda kasy na podłączenie pod CLIPA bo pewnie ze 150zł a po wakacjach zamierzam tak czy tak zakupić CLIPA. I do tego jeszcze nie testuje mi się kontrolka temp. płynu a żarówka dobra.

-- Połączono posty: 29 cze 2015, 22:42 --

poskanowałem go DDT2000 i tak były 3 błedy
Défaut du reseau mux $D070 panne présente et mémorisée - signal absent
Błąd sieci MUX - brak sygnału
capteur vitesse véhicule $1011 panne présente et mémorisée - signal absent
Czujnik prędkości pojazdu - brak sygnału
Apprentissage papillon $107E panne pres et mémo hors tolérence
chyba: Przepustnica - podstawowe ustawienia nie kompletne

pierwsze dwa błędy skasowane i nie wróciły, a przepustnica pojawia się tyle wtedy gdy odpala nie czekając aż pogasną kontrolki.

Adaptacja zrobiona poprzez ddt2000 mam jeszcze opis jak to zrobić (zapłon 3s odpalić-zgasić, 5s poczekać, odpalić aż złapie 60*C, przejechać się) tak jest w technical note do d4f

Ogolnie to i tak nie wina przepustnicy, bo ona raczej nic nie ma do braku iskry.
Dziwna sprawa, coś czuje że skończy się tak że podmienię komputer dla testu czy to może nie on odwala takie numery.

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości

cron