Zioo pisze:emulator sondy
Emulatory sondy (przed katalizatorem) się stosowało przy drugiej generacji, w czwartej ("sekwencji") jest to zupełnie niepotrzebne
alexanderpirat pisze: Jak sekwencję bez odczytu informacji z OBD2, to padnięta sonda nie ma kompletnie żadnego wpływu na spalanie gazu.
Nieprawda. Sterownik gazu generuje sygnały dla wtryskiwaczy gazu bazując na sygnałach wtryskiwaczy benzynowych. Zdychająca sonda będzie powodowała dziwne zachowanie korekt ECU benzynowego, co zmieni czasy wtrysków. To z kolei, skracając całe tłumaczenie do minimum, może wpłynąć na spalanie gazu. W przypadku całkowitej awarii sondy, ECU benzynowe przechodzi w tryb awaryjny i cały czas pracuje w OL, co zazwyczaj powoduje znaczne zwiększenie spalania.
alexanderpirat pisze:Jak masz instalację z autokorektą po OBD, to nigdy nie zaświeci Ci się check z powodu źle wyregulowanego gazu jedynie naturalne zużycie sondy wchodzi w grę.
Nie do końca. Autoadaptacja po OBD może zwiększyć precyzję działania instalacji, ale nie zastępuje dobrej kalibracji. W wielu przypadkach autoadaptacja wręcz przeszkadza i celowo jest wyłączna. Poza tym niekiedy "fachowcy" ustawiają wartości korekt, do których ma dążyć sterownik, zupełnie z kosmosu, co może powodować kompletny chaos w działaniu układu zasilania paliwem.