Dzisiaj jest 19 paź 2018, 13:56 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Naprawa obiegu zamkniętego

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

KamilTwingo

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 24 lis 2015, 14:22
  • Lokalizacja: Podkarpacie
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Naprawa obiegu zamkniętego

Post26 lip 2018, 10:37

Witam
W mojej żabie mam 4 stopniową dmuchawę z wyborem obieg zamknięty/otwarty. Chciałem się zapytać jak u Was to funkcjonuje, w sensie czy po przełączeniu na zamknięty nawiew nie pobiera wcale powietrza z zewnątrz czy to tylko jakaś redukcja 50/50? Pytam ponieważ mam taki oto problem. Kupiłem twingo w lipcu zeszłego roku (wcześniej miałem wersję c3g 94r z dwustopniową dmuchawą) i w zimie wydawało mi się że zamiana obiegów działa. Myślałem tak ponieważ kiedyś pożyczyłem auto tacie i przyjechał z zaparowanymi szybami w środku i jak się okazało jechał na obiegu zamkniętym. Natomiast słyszałem że pomimo obiegu wewnętrznego powietrze a przynajmniej część jest zasysana przez wlot na masce.

Rozebrałem panel nawiewów i już wiem że obiegi są sterowane linką jednak tutaj pojawia się inny problem. Wyczepiłem linkę z uchwytu pokrętła i próbowałem nią regulować obiegi. Cięgno chodzi płynnie ale z lekkim oporem i nie jest zerwane. Natomiast poruszanie nim nie przynosi rezultatu cały czas powietrze leci z zewnątrz. Próbowałem też zatkać dwa wloty powietrza pod maską workami i niestety większość jak nie całość powietrza jest ciągnięta z zewnątrz.

Czy ktoś ma pojęcie jak w żabach jest realizowana zmiana obiegu?
Czy te obiegi są 0/1? Albo 100% wew albo 100% zew?

Z góry wielkie dzięki za pomoc

Edit

Naszła mnie jakoś dzisiaj wieczorem chęć na rozebranie całości. A więc odpowiem na swoje pytania może komuś się przyda.

Zmiana obiegu realizowana jest przez klapkę sterowaną cięgnem. W moim przypadku okazało się że cięgno zsunęło się z klapy i przez to pozostał obieg otwarty. Naprawa zajęła około 2h z wypiciem kawy.

Odkręcamy daszek przykrywający liczniki (3 śruby)
Pod daszkiem mamy 5 śrub trzymających konsolę
Na dole konsoli mamy 4 śruby, 2 duże obok drzwi oraz dwie małe centralnie.
Nad pokrętłami nawiewu mamy 2 śruby - odkręcamy
Wyciągamy popielniczkę, za nią mamy 4 śruby, wyjmujemy plastik uważając na przewód zasilający gniazdo zapalniczki. Wtyczkę odpinamy.
Za plastikiem mamy jeszcze 2 śruby.

Teraz czas na kierownicę, odkręcamy plastiki pod kierownicą 3 śruby + zatrzaski. Aby ściągnąć górny plastik osłony kierownicy musimy odkręcić 2 śruby. Aby się do nich dostać obracamy kierownicę w lewo a następnie w prawo.
Ściągamy poduszkę powietrzną (o ile jest) z tyłu kierownicy są dwie śruby.
Odkręcamy kierownicę
Ściągamy przełącznik zespolony, luzujemy śrubę na górze i zsuwamy go uprzednio odpinając wtyczki.
Wyciągamy włącznik podgrzewania tylnej szyby
Demontujemy panel z kontrolkami, dwie małe śruby na rogach pod plastikowymi zaślepkami.

Teraz możemy wyciągnąć całą konsolę, oczywiście jeszcze odpinamy radio. Wystarczyło zamontować cięgno i chodzi, nawiew działa pięknie a po włączeniu obiegu zamkniętego i klimatyzacji temperatura w aucie spadła do 4 stopni co oczywiście jest przesadą ale ważne że szybko schłodzi rozgrzaną w słońcu żabę. Proponuję jeszcze wymienić żarówki podświetlenia pokręteł. Potem ciężko się do nich dostać.
Może komuś się przyda
Offline

Jarek Cieszyn

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 21 wrz 2017, 20:40
  • Lokalizacja: Cieszyn
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2004

Re: Naprawa obiegu zamkniętego

Post29 lip 2018, 12:37

Fajnie rozpykałeś problem kolego, póki co to nie planuję tam zaglądać ale dzięki, może się przyda.

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości