Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 13 maja 2024, 3:51 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Twingo 1.6 K7M

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Twingo 1.6 K7M

Post19 kwie 2016, 9:55

A napisz jeszcze jakiej chemii użyłeś do polerki reflektorów. Mnie czeka polerka świateł DRL bo po 3 latach używania (czyli jakieś 60kkm) już dość matowe są. Reflektory główne 1.5 roku po polerce zrobionej przez Sasia dalej bdb.
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline
Awatar użytkownika

Masaccio

  • Posty: 716
  • Rejestracja: 12 lis 2007, 20:56
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Twingo 1.6 K7M

Post19 kwie 2016, 12:15

Czteroślada to masz akurat już fabrycznie, bo przód jest szerszy niż tył :-)
Offline
Awatar użytkownika

alexanderpirat

  • Posty: 344
  • Rejestracja: 25 lut 2013, 0:47
  • Lokalizacja: Pruszków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo 1.6 K7M

Post24 kwie 2016, 7:27

23.04.20116
Zabudowałem nowy zderzak.
Obrazek
Tak, w tle auto moich marzeń. Marzenie zrealizowane :D

02.05.2016
Zakupione:
- wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej - 80 PLN
- obrotomierz (pracujący z silnikami 2 cylindrowymi) - 125 PLN

24.05.2016
Zakupione:
Daszek przyrządów Faiata Seicento - 10 PLN

14.06.2016 217760 km
Wymiana: oliwy, filtra oleju, podkładki miedzianej korka spustu
Filtr powietrza oczyszczony
Obrazek

28.06.2016
Takie oto przymiarki:
Obrazek
Obrazek

08.08.2016
Z braku zajęcia rozebrałem odrobinę silnik. Na 4 cylindrze działo się coś złego, świeca w żużlu, komora spalania pokryta mokrym nagarem. Poza tym przyszła pora na załatwienie sprawy cieknącego oleju spod uszczelki głowicy. Za jednym zamachem założę też instalacje LPG. Dostęp do kolektora dolotowego mam teraz wyśmienity.
Pojawią się tez drobne smaczki pod maską jedne bardziej inne mniej widoczne:
- polerowany dekiel zaworów
- polerka komory spalania
- sprawdzenie i ew korekta kanałów ssących
- łapacz par oleju własnej konstrukcji

Podczas demontażu głowicy nie obyło się bez ofiar. Jedna ze śrub głowicy urwała się. Dziwne każda ze śrub była zaolejona a ta była sucha jak pieprz i skorodowana. Dalsza walka z tym tematem nastąpi gdy zaopatrzę się w porządny wykrętak. Czuję że lekko nie będzie. Może podgrzanie palnikiem trochę pomoże.

Obrazek
Obrazek
Pierwszy cylinder. Zdjęcie dla porównania.
Obrazek
Czwarty cylinder.
Obrazek

16.08.2016
Informacja od zakładu szlifierskiego:
- głowica skrzywiona o 0,2 mm
- wszystkie prowadnice zaworowe kwalifikują się do wymiany
- był przedmuch do kanału wodnego (już wiem skąd pochodził odgłos bulgotania towarzyszący ostrej jeździe)
- gniazda zaworowe do frezowania
- jeden zawór ssący wyrobiony na trzonku - do wymiany, reszta zaworów - ok
- uszczelniacze zaworowe do wymiany
Przewidywany koszt 350 PLN


03.09.2016

Urwaną śrubę od głowicy ostatecznie zwierciłem i z trudem wykręciłem wykrętakiem. Twarda blać, wiertło co chwila domagało się ostrzenia.
Kanały wydechowe w głowicy wyrównałem frezikiem, później papierkiem ściernym na wałeczku i ostatecznie poleciałem z pastą polerską i filcem na trzpieniu. Podobną operację przeprowadziłem na kanałach ssących.
Przy okazji wyjęcia głowicy zainstalowałem wtryskiwacze gazu w kolektor.
Silnik żyje. Nie słychać bulgotania, czyli już nie mam przedmuchów do kanałów wodnych. Praca jest bardziej równomierna. Przyrostu lub spadku mocy nie zaobserwowałem, przy tej masie auta to nadal szatański składak :twisted:

14.09.2016

Wrzuciłem parownik, rozdzielacz oraz przewody od LPG i cieczy chłodzącej. Zostało podpiąć elektrykę i wyregulować LPG.
Parownik zmieścił się pomiędzy skrzynią biegów a podstawą akumulatora :)

13.11.2016

Zrobiłem przegląd na stacji diagnostycznej w celu uzyskania pieczątki do DR. Dostałem pochwałę za bardzo dobry stan techniczny auta.

Koła z zinowymi oponami zawitały na osiach.

Mam problem papierowo/prawny z Fordem, więc przez okres zimowy jeżdżę Twingo.

04.12.2016

Wczoraj Twingaczem zrobiłem trasę Warszawa - Drezno - Warszawa, w sumie ponad 1240 km. Prędkość na autostradach i drogach ekspresowych 120 - 160 km/h (182 max). Średnie spalanie przy ciągłej prędkości powyżej 140 km/h wyszło w granicach 10 litrów / 100 km :D Frajda z jazdy nie do opisania, zdziwienie innych wyprzedzanych kierowców: bezcenne. Zasięg na pełnym zbiorniku jak łatwo policzyć 400 km :roll: Koszt paliwa na całą wyprawę (benzynka) około 600 pln.

13.12.2016

Namierzyłem przyczynę szalejącego systemu ABS. Czujnik prawy przód, prawdopodobnie przewód szlak trafił, bo zmienia rezystancję podczas gięcia przewodu.

Zakupki:
Czujnik ABS, firmy ABS, model ABS30432 - Cena: 102,06 PLN
Filtr oleju Bosh, BOS0451103336 - Cena 16,80 PLN
Pierścień uszczelniający c-ring korka spustu oleju Reinz, RNZ41-72032-30 - Cena 0,52 PLN
CERAMIZER do czterosuwowych silników spalinowych - Cena 64,67 PLN

16.12.2016

Czujnik ABS wymieniony. System ABS działa poprawnie. Nie było lekko, korozja skutecznie połączyła odbudowę czujnika z piastą.

20.01.2017
Pękła rura na kolanku pomiędzy kolektorem a strumienicą.
Obrazek
Wymiana na nowy element ze ścianką o grubości 2mm u mojego ulubionego tłumikarza.

13.09.2017
A może by tak 4x4?
Obrazek
Znudziła mi się cywilna jazda niepozornym ale mocnym autkiem. Pora na coś konkretnego. Mam spory zapas części z pewnego auta z napędem 4x4. Z pierwszych pomiarów wynika, że silnik ze skrzynią zmieszczą się a tylny dyfer z zawieszeniem pasuje idealnie. Tunel środkowy w Twingo jest nawet większy niż trzeba, więc wał napędowy i wydech zmieszczą się bez problemu.
Jak już kiedyś wspominałem, to auto ma u mnie dożywocie. Skończy na szutrowych torach jako rajdówka w klasie K2 :twisted: Z obecnym silnikiem i napędem tylko na przód bez LSD nie mam szans w klasie K3.
Czy jest ktoś chętny na mój obecny setup (1,6 litra 90KM) ?
Obrazek

MUBI co tanio ubezpieczyć lubi, mój link polecający: https://mubi.pl/id-D8E4I
Kupując OC przez ten link zgarniasz 150 zł cashback a ja 50 zł za polecenie, smacznego
Poprzednia

Wróć do Twingo I (1993 - 2007)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości