23.04.20116Zabudowałem nowy zderzak.
Tak, w tle auto moich marzeń. Marzenie zrealizowane
02.05.2016Zakupione:
- wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej - 80 PLN
- obrotomierz (pracujący z silnikami 2 cylindrowymi) - 125 PLN
24.05.2016Zakupione:
Daszek przyrządów Faiata Seicento - 10 PLN
14.06.2016 217760 kmWymiana: oliwy, filtra oleju, podkładki miedzianej korka spustu
Filtr powietrza oczyszczony
28.06.2016Takie oto przymiarki:
08.08.2016Z braku zajęcia rozebrałem odrobinę silnik. Na 4 cylindrze działo się coś złego, świeca w żużlu, komora spalania pokryta mokrym nagarem. Poza tym przyszła pora na załatwienie sprawy cieknącego oleju spod uszczelki głowicy. Za jednym zamachem założę też instalacje LPG. Dostęp do kolektora dolotowego mam teraz wyśmienity.
Pojawią się tez drobne smaczki pod maską jedne bardziej inne mniej widoczne:
- polerowany dekiel zaworów
- polerka komory spalania
- sprawdzenie i ew korekta kanałów ssących
- łapacz par oleju własnej konstrukcji
Podczas demontażu głowicy nie obyło się bez ofiar. Jedna ze śrub głowicy urwała się. Dziwne każda ze śrub była zaolejona a ta była sucha jak pieprz i skorodowana. Dalsza walka z tym tematem nastąpi gdy zaopatrzę się w porządny wykrętak. Czuję że lekko nie będzie. Może podgrzanie palnikiem trochę pomoże.
Pierwszy cylinder. Zdjęcie dla porównania.
Czwarty cylinder.
16.08.2016Informacja od zakładu szlifierskiego:
- głowica skrzywiona o 0,2 mm
- wszystkie prowadnice zaworowe kwalifikują się do wymiany
- był przedmuch do kanału wodnego (już wiem skąd pochodził odgłos bulgotania towarzyszący ostrej jeździe)
- gniazda zaworowe do frezowania
- jeden zawór ssący wyrobiony na trzonku - do wymiany, reszta zaworów - ok
- uszczelniacze zaworowe do wymiany
Przewidywany koszt 350 PLN
03.09.2016Urwaną śrubę od głowicy ostatecznie zwierciłem i z trudem wykręciłem wykrętakiem. Twarda blać, wiertło co chwila domagało się ostrzenia.
Kanały wydechowe w głowicy wyrównałem frezikiem, później papierkiem ściernym na wałeczku i ostatecznie poleciałem z pastą polerską i filcem na trzpieniu. Podobną operację przeprowadziłem na kanałach ssących.
Przy okazji wyjęcia głowicy zainstalowałem wtryskiwacze gazu w kolektor.
Silnik żyje. Nie słychać bulgotania, czyli już nie mam przedmuchów do kanałów wodnych. Praca jest bardziej równomierna. Przyrostu lub spadku mocy nie zaobserwowałem, przy tej masie auta to nadal szatański składak
14.09.2016Wrzuciłem parownik, rozdzielacz oraz przewody od LPG i cieczy chłodzącej. Zostało podpiąć elektrykę i wyregulować LPG.
Parownik zmieścił się pomiędzy skrzynią biegów a podstawą akumulatora
13.11.2016Zrobiłem przegląd na stacji diagnostycznej w celu uzyskania pieczątki do DR. Dostałem pochwałę za bardzo dobry stan techniczny auta.
Koła z zinowymi oponami zawitały na osiach.
Mam problem papierowo/prawny z Fordem, więc przez okres zimowy jeżdżę Twingo.
04.12.2016Wczoraj Twingaczem zrobiłem trasę Warszawa - Drezno - Warszawa, w sumie ponad 1240 km. Prędkość na autostradach i drogach ekspresowych 120 - 160 km/h (182 max). Średnie spalanie przy ciągłej prędkości powyżej 140 km/h wyszło w granicach 10 litrów / 100 km
Frajda z jazdy nie do opisania, zdziwienie innych wyprzedzanych kierowców: bezcenne. Zasięg na pełnym zbiorniku jak łatwo policzyć 400 km
Koszt paliwa na całą wyprawę (benzynka) około 600 pln.
13.12.2016Namierzyłem przyczynę szalejącego systemu ABS. Czujnik prawy przód, prawdopodobnie przewód szlak trafił, bo zmienia rezystancję podczas gięcia przewodu.
Zakupki:
Czujnik ABS, firmy ABS, model ABS30432 - Cena: 102,06 PLN
Filtr oleju Bosh, BOS0451103336 - Cena 16,80 PLN
Pierścień uszczelniający c-ring korka spustu oleju Reinz, RNZ41-72032-30 - Cena 0,52 PLN
CERAMIZER do czterosuwowych silników spalinowych - Cena 64,67 PLN
16.12.2016Czujnik ABS wymieniony. System ABS działa poprawnie. Nie było lekko, korozja skutecznie połączyła odbudowę czujnika z piastą.
20.01.2017Pękła rura na kolanku pomiędzy kolektorem a strumienicą.
Wymiana na nowy element ze ścianką o grubości 2mm u mojego ulubionego tłumikarza.
13.09.2017A może by tak 4x4?
Znudziła mi się cywilna jazda niepozornym ale mocnym autkiem. Pora na coś konkretnego. Mam spory zapas części z pewnego auta z napędem 4x4. Z pierwszych pomiarów wynika, że silnik ze skrzynią zmieszczą się a tylny dyfer z zawieszeniem pasuje idealnie. Tunel środkowy w Twingo jest nawet większy niż trzeba, więc wał napędowy i wydech zmieszczą się bez problemu.
Jak już kiedyś wspominałem, to auto ma u mnie dożywocie. Skończy na szutrowych torach jako rajdówka w klasie K2
Z obecnym silnikiem i napędem tylko na przód bez LSD nie mam szans w klasie K3.
Czy jest ktoś chętny na mój obecny setup (1,6 litra 90KM) ?