Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 09 maja 2024, 16:36 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Twingo 1.6 K7M

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

alexanderpirat

  • Posty: 344
  • Rejestracja: 25 lut 2013, 0:47
  • Lokalizacja: Pruszków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: EcoTwingo

Post23 cze 2015, 14:23

___ Edit 23.06.2015 ___
Obawiam się, że przez moje kombinatorstwo uszkodziłem ecu. Na początku nie miałem schematu i starałem się połączyć przewody odpowiadające za to samo co w silniku d7f. Efekt: Nie miałem napięcia na pompie, rozrusznik kręcił. Możliwe, że dałem napięcie na złe piny i uszkodziłem sterownik. Dopiero po tym wysępiłem z czeskiego forum schemat i pojechałem po schemacie. Dlatego chce sprawdzić ecu w działającym wozie.

Przekaźnik dający napięcie na pompę daje też napięcie na wtryski o ile dobrze pamiętam schemat. Jak dojadę do domciu to wrzucę foto co i jak. Może coś podpowiecie.

Swoją drogą, kolega z hangaru ma warsztat i oddawał na Bryły kilka sterowników i ma mieszane zdanie co do ich fachowości. Mój sterownik to również nie jest ich popisowy numer. Wycinali masę uszczelniającą żeby dobrać się do elektroniki i zalali to czymś przypominającym silikon, ok. Tyle że ich masa się odkleiła i jest szpara taka ze widać elektronikę.

Schemat instalacji w Megance/Sceniku/itp czyli Fenix 5 i podłączenie peryferiów:
Obrazek
Legenda (najważniejsze):
1 - wtryskiwacze
2 - elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa ze zbiornika
3 - pompa paliwa
11 - cewki zapłonowe
49 - czujnik prędkości pojazdu zabudowany na układzie różnicowym
91 - przekaźnik
100 - ECU
112 - lampka Check Eng
159 - czujnik zderzeniowy

W wiązce Twingo wchodzącej do komory silnika odszukałem:
- pin na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na 1 pozycje
- piny na których pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na 2 pozycje (następuje wówczas zapalenie kontrolek)
- pin rozrusznika
- pin zasilania pompy paliwa - biały przewód na pompie

Połączyłem:
- styk 3 przekaźnika ma osobne zasilanie z przewodu wystającego z wiązki i zakończonego bezpiecznikiem 30A podpiętego bezpośrednio do aqu
- pin POMPY paliwa ze stykiem 5 przekaźnika
- pin 32 ECU z pinem na którym jest napięcie po przekręceniu kluczyka na 1 pozycje
- pin 24 ECU z pinem na którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki na 2 pozycje
- zasilanie elementu 49 czujnik prędkości z pina na którym jest zasilanie na 2giej pozycji stacyjki
- na krótko pin 43 ECU do plusa poprzez żarówkę (żarówka zapala się i gaśnie - czyli brak zarejestrowanych błędów)

Oczywiście wszystko na przykręconej MASIE (GND) silnika do karoserii :)

___ Edit 26.06.2015 ___
Nowy zakup: poduszka skrzyni biegów, strona lewa, Hutchinson - 140,70 PLN
Dzień darmowej dostawy :) Ze starej poduszki zostały strzępy.

___ Edit 27.06.2015 ___
Nowy zakup: ECU Fenix5 bez immo - 200 PLN

___ Edit 29.06.2015 ___
Nowy zakup: Ceramizer skrzyni biegów + silnika + uszlachetniacz paliwa - 137,90 PLN ( a co? promocja była :P )

___ Edit 01.07.2015 ___
Drobna pomyłka a jak cieszy :) Dostałem 2x Ceramizer silnika, 1x Ceramizer skrzyni biegów, 0x Ceramizer do paliwa

___ Edit 04-06.07.2015 ___
Poskładałem wszystko na gotowo aby dało się przeholować auto. Wentylator z B5 jednak odrobinę za głęboki, wymieniłem na wentylator z Hyundai Atos, głębokość = 55 mm. Teraz jest w sam raz.
Autko po zjechaniu z najazdów pokazało kolejną niedogodność. Silnik i wydech są bliżej gleby niż oryginał (na starym zawiasie). Jednak nowe springi i amortyzatory będą musiały wlecieć + dokładka do zderzaka żeby zamaskować miskę oleju.

Obrazek
Obrazek

10 minut u elektryka = 30 PLN
Odpaliłem motor :-D Okazuje się, że nie każdy "+" jest dobry i można do niego coś podłączyć :-/ Zawiniłem oczywiście ja, pin 32 bezpośrednio do plusa na stałe a nie przez stacyjkę!
Cenna uwaga od elektryka:
Kontrolka ładowania musi być podłączona, bo alternator się nie wzbudzi.

Do elektryki jeszcze wrócę, bo muszę podłączyć kilka kontrolek, obd, jakieś wskaźniki...

Kolejna przykra niespodzianka: nigdzie nie pojadę. Po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu i puszczaniu sprzęgła coś szarpie, hałasuje a silnik gaśnie. Sprzęgło?! Skrzynia?! Bardziej sprzęgło, chociaż już sam nie wiem. Tak wychodzi się na kupowaniu kota w worku grrrrr..... Znowu silnik out i przegląd zespołu przekazywania napędu.

Może przed zimą auto będzie do jazdy :-D

___ Edit 11.07.2015 ___
Drobne zakupy:
VALEO 821071: tarcza + docisk + łożysko (Średnica: 200; Wersja: CPO; Ilość zębów: 26; Piasta: 26x20x21,9) - 248 PL
Sprężyny KYB RG1570 (grubość drutu 12,25; wysokość sprężyny 310) - 171 PLN
Gąbka filtracyjna (paliwo- i olejo- odporna) 370x500x14 - 34 PLN

Obrazek
Obrazek

___ Edit 13.07.2015 ___
Jak tak patrzę na przód auta, to mam wrażenie że dokładka Clio2 będzie jak stringi. Nie zakryje tyle by było przyzwoicie.
VW Golf 3 ?

___ Edit 16.07.2015 ___
Zabudowałem nowe sprężyny i amortyzatory z przodu.
Auto stoi 25 mm wyżej niż na starym zawiasie. Tym samym miska oleju jest już na przyzwoitej wysokości nad glebą.

Połączenie prawej półosi Twingo z przegubem wewnętrznym Megane, który został przy skrzyni było błędem. Półoś wypada z przegubu.

Obrazek

___ Edit 17.07.2015 ___
Zabudowałem nowe sprzęgło.

Wypolerowałem reflektory
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2015, 16:15 przez alexanderpirat, łącznie zmieniany 1 raz
Obrazek

MUBI co tanio ubezpieczyć lubi, mój link polecający: https://mubi.pl/id-D8E4I
Kupując OC przez ten link zgarniasz 150 zł cashback a ja 50 zł za polecenie, smacznego
Offline

MrHT

  • Posty: 452
  • Rejestracja: 29 sie 2012, 22:14
  • Lokalizacja: Żary/Nekla
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo I 1.6 k7m

Post08 sie 2015, 22:17

Mówisz, że silnik i skrzynia siedzą niżej? A może jakieś podkładki? Półośka za krótka?
Offline
Awatar użytkownika

alexanderpirat

  • Posty: 344
  • Rejestracja: 25 lut 2013, 0:47
  • Lokalizacja: Pruszków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo I 1.6 k7m

Post09 sie 2015, 11:32

Półośka za krótka przez moje kombinatorstwo i niewiedzę. Już wiem co zrobić, ostatnim razem czasu zabrakło. Jak wrócę ze szkolenia na nowy typ, czyli dopiero we wrześniu, to ogarnę całość niedoróbek. Skrzynia siedzi dobrze, miska oleju wystaje bardziej niż w D7F, bo jest większa. Nic z tym nie zrobię. Podniosłem zawieszenie wymieniając amortyzatory i sprężyny na nowe i teraz jest dobrze. Zostało zasłonić wszystko płytą pod silnik i dokładką zderzaka.
Obrazek

MUBI co tanio ubezpieczyć lubi, mój link polecający: https://mubi.pl/id-D8E4I
Kupując OC przez ten link zgarniasz 150 zł cashback a ja 50 zł za polecenie, smacznego
Offline
Awatar użytkownika

Dmochu

  • Posty: 585
  • Rejestracja: 02 lis 2011, 2:11
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: K4m 854 1.6 6.16v (133KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo I 1.6 k7m

Post19 sie 2015, 14:05

Dokładka z Megane I lub Laguny, najszersza jest od Espace III
TWINGO-GARAGE
Offline
Awatar użytkownika

alexanderpirat

  • Posty: 344
  • Rejestracja: 25 lut 2013, 0:47
  • Lokalizacja: Pruszków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo I 1.6 k7m

Post23 wrz 2015, 16:02

Nareszcie, wróciłem do kraju :) Jupiii...

___ Edit 18.09.2015 ___
Przekombinowałem z prawą półosią jakiś czas temu. Rozwiązałem problem wracając do poprawnej konfiguracji, czyli normalna półoś Twingo ze standardowymi przegubami (z pierścieniem ABS 38 zębów) Wszelkie dolegliwości związane z hałasowaniem w okolicach skrzyni i kół ustały.
Krótka jazda testowa.

Na koniec dnia przemalowałem końcówkę wydechu, podobno czarny wyszczupla ;)
Obrazek

___ Edit 19.09.2015 ___
Filtr powietrza. Wykonany z odpadów znalezionych w garażu i garści nitów. Kawałek rurki i pierścienia z nierdzewki, siatka ze starego filtra powietrza do silnika D7F + gąbka zakupiona wcześniej + trytki. Nie wygląda ładnie, nie brzmi dobrze, za to filtruje i zmieścił się pod maską. Musi wystarczyć dopóki nie znajdę czegoś normalnego.
Obrazek
Obrazek

Elektryka, mój prywatny horror. Kolejne poprawki. Raptem połączyłem około 7 przewodów z obydwu wiązek (płatowcowej i silnikowej) aby "wszystko" działało. Reszta pozostaje milczeniem...
Obrazek

Nadal nie jest podłączone:
- kontrolka oleju
- kontrolka temp cieczy (za to znalazłem i oznakowałem przewody z czujnika temperatury które szły do wskaźnika)
- obd2
- check eng
Muszę jeszcze nad tym popracować.

___ Edit 21.09.2015 ___
Kupiłem:
- 1 m węża gumowego fi 8 wewnątrz
- 2 opaski metalowe
- uniwersalny termowłącznik wentylatora chłodnicy (82 - 92 st C)
- 2 litry płynu chłodniczego K2
- klej epoksydowy do spawania plastików na zimno :lol: nie warto
- kolanko z plastiku
- bezpiecznik 20A z oprawką i przewodem
SUMA: 97,40 PLN

Z ww elementów poprawiłem działanie układu chłodzenia silnika.
Termowłącznik z Meganki jak i cała instalacja do zasilania wentylatora zupełnie nie nadawała się do ponownego użycia. Na obroty wentylatora w Megance miała wpływ klimatyzacja, wentylator był dwubiegowy (dodatkowo wyposażony w opornicę i czujnik temperatury czynnika klimatyzacji) a do tego wszystkiego ECU zbierało wszystkie informacje. Zbyt skomplikowane jak dla mnie. Dlatego postanowiłem zrobić osobny, prosty i niezawodny układ do zasilania wentylatora. W przewód powrotny z chłodnicy wstawiłem trójnik z termowłącznikiem (gwint uszczelniony taśmą teflonową), zasilanie z akumulatora przez bezpiecznik 20A. Wentylator działa kiedy trzeba i gaśnie kiedy robi się chłodniej :D
Przydałoby się to podłączyć pod + ze stacyjki a nie bezpośrednio z aqu. Na razie nie miałem cierpliwości ani weny żeby szukać przewodów w skrzynce.

Z termostatu wychodzi niewielkiej średnicy króciec. Podejrzewam, że jego zadaniem jest odpowietrzanie układu, ponieważ w zbiorniczku Meganki wypadał powyżej max poziomu cieczy. Wywierciłem odpowiedniej średnicy otwór w zbiorniczku na płyn chłodniczy, wstawiłem kolanko i połączyłem gumowym wężykiem z termostatem.
Kolanko ze sklepu pękło przy próbie naciągnięcia węża. Wykorzystałem kolanko z układu zasilania paliwem (solidne i wzmacniane), które znalazłem w garażu. Połączenie kolanka ze zbiorniczkiem uszczelniłem taśmą teflonową gdyż "klej dwuskładnikowy do spawania plastików", który zachwalał sprzedawca, zupełnie nie imał się zbiorniczka.

___ Edit 22.09.2015 ___
Opony 155 poszły do garażu. Nie trzymały trakcji przy przyspieszaniu na 1 i 2 biegu. Koła z Meganki z oponami o szerokości 175 dają radę. Na 1 biegu przy mocnym ruszaniu trochę piszczą, na 2 biegu jest już dobrze, trzymają przyczepność. Szkoda że to 13". Droga hamowania nie zmieniła się.
Przyspieszenie :D czyli to co tygrysy lubią najbardziej. Jest różnica, wciska w fotel. Banan z twarzy nie znika. Auto sprawnie przyspiesza nawet na 5 biegu z prędkości 50km/h. Przy spokojnej jeździe po trasie właściwie nie muszę już redukować, nawet pod górę.

___ Edit 23.09.2015 ___
Przejechałem trasę z Lublina do Warszawy bez niespodzianek. Będę musiał się przyzwyczaić na jakiś czas do dźwięku silnika zasilanym benzyną oraz do gardłowego dźwięku gąbkowego filtra. Przy większych prędkościach na łukach auto przechyla się (mam wrażenie że nieco głębiej niż wcześniej) mimo włożenia nowego zawieszenia z przodu. Stabilizator rozwiązałby pewnie ten problem :roll:
Odkryte usterki:
- rura wydechowa w pewnym zakresie obrotów silnika oraz na wybojach ma kontakt z podłogą i hałasuje

___ Edit 25.09.2015 ___
Znalazłem genialny warsztat zajmujący się naprawami układów wydechowych. Śmiało mogę polecić: Pruszków, ul. Królowej Jadwigi 7.
Moje Twingo zostało mistrzowsko potraktowane i cieszę się nową rurą środkową z 1 kawałka rury + nowym tłumikiem środkowym + łącznikiem elastycznym. Warsztat dobrze wyposażony, dorobienie rurki trwało około 4 godzin. Efekt jest taki, że rura jest idealnie dopasowana, nie wystaje poniżej linii nadwozia i nie ma kontaktu z podłogą auta. Jestem bardzo zadowolony z usługi. Wszystkie łączenia i wieszaki są rozłączne, zero fuszerki.
Za usługę i materiał zapłaciłem 250 PLN. Uczciwa cena.

___ Edit 26.09.2015 ___
Z braku innego pomysłu na odizolowanie rury wydechowej od chłodnicy zamówiłem bandaż termoizolacyjny.
34 PLN / 5mb + 3 opaski metalowe

Znalazłem kolejne 2 drobne usterki:
- wyciek oleju z okolic czujnika położenia biegu wstecznego (skrzynia biegów)
- wyciek (kilka kropelek) płynu chłodniczego na łączeniu rur

___ Edit 30.09.2015 ___
Z okazji zbliżającej się wymiany klocków i tarcz postanowiłem wymienić też zaciski pod tarczę wentylowaną.
2x zacisk LUCAS 376 = 50 PLN
komplet tarcze TRW DF2586 + klocki TRW GDB400 = 250 PLN

___ Edit 07.10.2015 ___

Wymieniłem oliwę i filtr w silniku przy przebiegu: 207 750 + ceramizer skrzynia i silnik

Uszczelniłem czujnik biegu wstecznego.

Rura wydechowa owinięta bandażem.
Obrazek
Obrazek

Przymiarki: (czyż nie wygląda zacnie?)
Obrazek
Tarcza wentylowana 259 mm średnicy + większy zacisk do niej = Potrzebuje felg 14"!

___ Edit 10.10.2015 ___
Zakupy:
- felgi 14" - 260 PLN
- wentylator spal, ultracienki 6cm, ultranowoczesny, ultra plastikowy + mocowania - 110 PLN
Obrazek

___ Edit 12.10.2015 ___
Oponki zimowe o rozmiarze 175/65 R14 Yokohama W.drive V903 = 579 PLN
Zaciski hamulcowe zabezpieczyłem czarnym lakierem do zacisków w sprayu.

___ Edit 13.10.2015 ___
Opony zimowe wskoczyły na felgi aluminiowe - 70 PLN

___ Edit 14.10.2015 ___
Zabudowałem nowe zespoły hamulcowe.
Dobrze mieć książkę i klucz dynamometryczny.
Zaciski do piasty - 100 Nm
Śruby kół - 90 Nm

___ Edit 15.10.2015 ___
Myjnia bezdotykowa za 7 zł. Po około 2 miesiącach należało się paździerzowi :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Foto z lampą, wysokość zderzaka.
Obrazek

___ Edit 16.10.2015 ___
Mały update / Informacja serwisowa
Następna wymiana oleju, filtra oleju, płukanie filtra powietrza: 217 750 km
Następna wymiana rozrządu: 307 000 km o ile dożyję :lol:

Podczas wymiany motoru poniższe elementy zostały zastąpione nowymi:
- poduszka skrzyni biegów, strona lewa (Hutchinson)
- amortyzatory i sprężyny przód (KYB)
- kompletne sprzęgło (Valeo)
- świece zapłonowe (BOSCH)
- kompletny rozrząd (pompa wody KRAFT, pasek GATES, rolka SKF)
- olej w skrzyni biegów (ELF 75w80) + Ceramizer
- olej i filtr oleju (Mobil 10w40, BOSCH) + Ceramizer
Wartość ww elementów: 1180 PLN (czyli normalny serwis auta, rzeczy eksploatacyjne)

Całkowity koszt przekładki motoru to około 500 PLN przeznaczone na: strumienicę, kolanko wydechowe, kielich, łącznik rury wydechowej, opaski zaciskowe, poduszka silnika, usługi TIG, usługi elektryka, elektrody spawalnicze, drut spawalniczy, rury gumowe, wentylator chłodnicy, płyn chłodniczy, koszulki termokurczliwe i poprawki moich błędów
W koszta nie wliczyłem: elementów stalowych i nierdzewnych (pręty, płaskowniki, kątowniki, tuleje, rurki, cybanty) wspawanych tu i tam; śrub, nakrętek, podkładek;
Wszystkie nakrętki i śruby dokręcane kluczem dynamometrycznym z momentem podanym w instrukcji serwisowej.

Koszt silnika i skrzyni pomijam. Po sprzedaniu gratów z Meganki i przelaniu paliwa do Twingo wyszedłem na zero :D

Kolejne rzeczy do poprawy / naprawy / kontynuacja tego co popsułem:
:arrow: Pilne i poważne:
- wyciek paliwa ze zbiornika przy pompie, jak zatankuję pod korek to mam jeziorko wokół pompy

:arrow: Mniej poważne i mniej pilne:
- przymocowanie zderzaka w dodatkowych miejscach, obecnie wisi tylko na dwóch śrubach co nie poprawia mojego samopoczucia podczas jazdy
- powrót instalacji LPG pod maskę, bo jest niezgodność konfiguracji z papierami, poza tym jazda za pół ceny na podwójnym gazie mi się marzy
- wymiana popękanego kolektora wydechowego (przez latem 2016)
- filtr powietrza z dala od gorących elementów (przez latem 2016)
- kółka na sezon letni o szerokości 185
- wymiana przełącznika świateł mijania/drogowe - obecnie mam tylko mijania

:arrow: Kosmetyka, wygląd i inne:
- polowanie na dokładkę od Espace III za rozsądną cenę
- zamocować osłonę pod wybierakiem skrzyni biegów
- wskaźniki: temperatura cieczy, obrotomierz, ciśnienie i temperatura oleju, EGT (szaleństwo)
- pilot do radia przy kierownicy + inne radio
- obszycie kierownicy skórą (może jeszcze poczekać)
- naprawienie mechanizmu zamykania schowka, działa tylko jedna zapadka (może jeszcze poczekać)
- hamulce tarczowe z tyłu (na razie nie widzę potrzeby ale jak nadarzy się okazja...)
- walka z drobnymi ogniskami korozji zanim blachojady zaczną chrupać Twingo na dobre
- wymiana lusterek na elektryczne (coraz bardziej pilne, bo sreberko z lewego znika)

___ Edit 22.10.2015 ___
Upolowałem dokładkę z Espace III :) za 45 PLN
W sumie był to cały zderzak jednak nic taniej nie dało się wyszperać.
Przykręciłem za pomocą 10 sztuk śrub M5 + nakrętki samohamowne + podkładki = 3,50 PLN
Dokładkę musiałem skrócić po kilkadziesiąt centymetrów z każdej strony. Przód auta wygląda już lepiej, nie widać miski oleju i rury wydechowej. Można już pomyśleć o osłonie pod silnik.
Obrazek
Obrazek

MUBI co tanio ubezpieczyć lubi, mój link polecający: https://mubi.pl/id-D8E4I
Kupując OC przez ten link zgarniasz 150 zł cashback a ja 50 zł za polecenie, smacznego
Offline

MrHT

  • Posty: 452
  • Rejestracja: 29 sie 2012, 22:14
  • Lokalizacja: Żary/Nekla
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo 1.6 K7M

Post28 paź 2015, 10:55

Dobrze, że jakiś hebel konkretniejszy bo seria to jest jakiś dramat przy hamowaniu powyżej 100.
Tak patrząc na daty.... to zrobiłeś 10 tyś km w 10 dni? :D
A co do tych wskaźników to może jakiś tablecik w zabudowie + elm 327?
Offline
Awatar użytkownika

alexanderpirat

  • Posty: 344
  • Rejestracja: 25 lut 2013, 0:47
  • Lokalizacja: Pruszków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo 1.6 K7M

Post07 lis 2015, 12:20

MrHT pisze:Dobrze, że jakiś hebel konkretniejszy bo seria to jest jakiś dramat przy hamowaniu powyżej 100.

Za to teraz podczas hamowania zmarszczki mimiczne mi się prostują :lol:
MrHT pisze:Tak patrząc na daty.... to zrobiłeś 10 tyś km w 10 dni? :D

Nie. To tylko informacja serwisowa o następnej wymianie oleju. Proszę czytać ze zrozumieniem :)
MrHT pisze:A co do tych wskaźników to może jakiś tablecik w zabudowie + elm 327?

Sądzę że tablet, nawet w zabudowie, za bardzo będzie przykuwał uwagę troglodytów. Nie mam jeszcze koncepcji na wygląd panelu z przyrządami ale dziękuję za pomysł.

Wady tabletu:
- ciągle podłączony do ładowarki (ładowarka sieje zakłócenia i radio trzeszczy)
- nawet najdelikatniejsze podświetlenie będzie "oślepiać" w nocy
- zimą każdy przeciętny wyświetlacz LCD zamarza i spowalnia
- pozostawiony w aucie przyciąga uwagę sympatyków cudzej własności

Zalety tabletu:
- informacji więcej niż potrzebuje przeciętny kierowca i mechanik razem wzięci :D
- można wrzucić nawigację (nie będę widział parametrów pracy silnika)
- mini centrum rozrywki (kierowca podczas jazdy raczej nie doceni możliwości oglądania filmów i pykania w gry)

_Edit_ 09.11.2015

Zabudowałem osłonę pod wybierak biegów.

Przegląd zespołu napędowego:
- wyciek oleju z osłony lewego przegubu
- wyciek płynu chłodniczego spod uszczelki głowicy na wysokości i szerokości kolektora wydechowego
- cieknie łączenie rur gumowych

Osłona całościowa pod silnik będzie wyzwaniem. Stara plasticzana nie nadaje się ze względu na inne kształty miski olejowej, obecność rury wydechowej i strumienicy. Lekko nie będzie. Na misce znalazłem pierwsze ślady otarcia o coś, nie wiem kiedy, nie wiem gdzie ale muszę bardziej uważać. Na szczęście to tylko drobne rysy.

_Edit_ 10.11.2015
Przyszło pocztą takie oto coś. Nazywam to dyndałką do kluczy. Sam zaprojektowałem, za wykonanie zapłaciłem 0,99 $ (wliczona wysyłka) z USA.
Jako, że Twingo jest bezawaryjne :P podaruję ten gadżet koledze który ma Lagunę Królową Lawet :lol:
Obrazek

_Edit_ 26.11.2015
Zakupy:
- kolektor wydechowy Dacia 1.4 MPI - 49 PLN
- chłodnica Clio I - 95 PLN
- rurka metalowa wody Clio I - 56 PLN
- dywaniki welurowe - 42 PLN
- naklejki aluminiowe z logiem Renault na kapsle felg - 10 PLN

Będą drobne zmiany w układzie chłodzenia. Wcześniej zrobiłem, to z części jakie miałem pod ręką. Nadszedł czas na bardziej profesjonalne rozwiązanie sprawy. Termowłącznik w chłodnicy i możliwie krótkie przewody gumowe bez sztukowania.

_Edit_ 01.12.2015 Dzień darmowej dostawy :)
- przewody zapłonowe NGK RC-RN652 - 140,32 PLN
- pasek klinowy wielorowkowy SKF VKMV 3PK712 - 10,01 PLN
- Blaupunkt Sydney 220 BT - 270 PLN

Nowy komplecik na lato, mojej ulubionej marki. Już nie mogę się doczekać lata :)
4x Toyo PROXES CF2 185/60 R14 82H - 640 PLN

Wyregulowałem luz zaworowy. Torxy w regulacji luzu to całkiem doby pomysł. Przynajmniej tutaj france się popisały.

_Edit_ 02.12.2015
Wymieniłem kolektor wydechowy i uszczelkę kolektora.

_Edit_ 03.12.2015 Instalacji gazowej nadchodzi czas :) będzie jazda na podwójnym gazie :lol:

Ze starej instalacji posiadam:
:arrow: Reduktor Tomasetto ALASKA AT09, parametry:
- max. wydajność 136KM ( zalecany do max.100KM)
- średnica rury wejściowej Ø 6
- wąż układu chłodzenia Ø 16
- wąż LPG Ø 12
- wymiary 120x125x105 mm
- cewka 17W 12V
- ciśnienie (regulowane) 0.9 - 1.8 bar
:arrow: Sterownik KME Diego LS (4 cylindry)
:arrow: 2 x trójnik instalacji wodnej
:arrow: czujnik ciśnienia gazu i trójnik do podciśnienia?
:arrow: węże wodne
:arrow: okablowanie

Dokupione:
1. Króciec kolektora na imbus GZ-290 1.70 x 5 sztuk = 8.50 zł
2. Tester wykrywacz nieszczelności Pulsar 400ml =15.00 zł
3. ZF7 Zestaw filtrów fazy lotnej 12mm + fazy ciekłej Tomasetto Alaska z oringami =10 zł
4. Wąż LPG Parker fi 5, 3metry = 35.10 zł
5. Wąż LPG Parker 12mm = 15.00 zł
6. Wtryskiwacze Hana H2001 Czarne (20-30KM/cylinder) montaż pojedynczy + rozdzielacz komplet =286.00 zł
Suma zakupów: 369 PLN

Parametry wtryskiwacza:
- rezystancja cewki - 1,9 Ω
- temperatura pracy - 20°C ÷ +120°C
- czas otwarcia - 2,0 ms
- czas zamknięcia - 1,2 ms
- czas wtrysku - 2,9 ms
- maksymalne ciśnienie zasilania - 4,5 bara
- zywotność - powyzej 500 milionów cykli
- średnica korpusu - Φ 28mm
- szerokość korpusu z wtykiem - 38mm
- długość - 72cm
- wlot gazu - 6mm
- wylot: gazu - 6 mm

Jak to wszystko teraz zmieścić pod maską? :geek:


_Edit_ 09.12.2015 210 000 km
Wymieniłem:
- radio
- pasek alternatora
- przewody WN

Co do radia, fajny sprzęt, dobrze brzmi, oferuje sporo udogodnień. Niestety nadal nie widzę wyświetlacza za dnia. Cały przedni panel jest błyszczący :( można się przeglądać jak w lusterku. Jednak sprzętu spod marki "niebieskiego punktu" już nie będę wymieniał. Postaram się rozwiązać mój problem inaczej.

_Edit_ 18.12.2015_
Zakupiłem głośniki aby rozbudować nieco moje skromne audio w aucie:
ALPINE DDT-F25B
Cena: 8,35 $
Obrazek
Parametry:
Impedancja 4 Ohm
Moc 60W Peak, 15W RMS
Pasmo przenoszenia 2000Hz-25kHz

_Edit_ 30.01.2016_
Wymieniłem chłodnicę, rurkę wody i wentylator. Wszystko zakupione wcześniej. Udało mi się tym samym wygospodarować miejsce na parownik LPG.

Wymieniłem również pochłaniacz par paliwa. Oryginalny był kiedyś naprawiany kilka razy a i tak nadal był uszkodzony (pęknięty po przekątnej). Pewnie ucierpiał w jednej z 3 kolizji jakie miało auto podczas eksploatacji w Polsce (o ilości dowiedziałem się z aplikacji GeneraliAuto - gdy działała) lub którejś poza granicami (o tym nic nie wiem). Dodatkowo elektronika silnika K7M jest nieco inna niż w D7F i nie miałem sterowania zaworem zabudowanym w pochłaniaczu. Zastąpiłem go pochłaniaczem z Meganki, który (niestety) uszkodziłem podczas demontażu (ułamałem króciec ssący). Udało mi się dokonać naprawy (dorobiłem ułamany element) i pochłaniacz działa jak należy.

_Edit_ 24.02.2016_ 213 000 km
Okresowy mini przegląd i jego wyniki:
- pęknięta osłona lewego zewnętrznego przegubu,
- drobne ogniska korozji na tylnym lewym błotniku,
- korozja na progach w miejscach podstawiania podnośnika,
- przedmuchy na łączniku rury środkowej z tłumikiem,
- luzy na poduszkach McPersonów

Poduszki ostatnio wymieniałem 15.05.2014 przy przebiegu 179500 km. Czyli poduszki Meyle wytrzymały 33 500 km. Dużo czy mało waszym zdaniem?

_Edit_ 25.02.2016_
Wymieniłem osłonę przegubu. Dokupiłem tylko 2 metalowe opaski zaciskowe (10 PLN). Osłonę wybudowałem z półosi którą wymieniłem jakiś czas temu na regenerowaną. Wymieniłem wówczas osłonę a po 500 km zaczął stukać przegub. Osłona prawie nowa.
Nie mogłem dzisiaj przekręcić kluczyka aby zatrzasnąć drzwi kierowcy. Okazało się że drzwi opadły. Po zbadaniu sprawy okazało się, że jest duży luz na zawiasach. W domu rozbroiłem drzwi, odbezpieczyłem zawiasy, zdjąłem drzwi i moim oczom ukazało się to:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Otwory w części zawiasu przykręconej do drzwi są jajowate (zdjęcie zginęło w czarnej dziurze na karcie pamięci).
Naprawa tymczasowa z mojej strony polegała na podłożeniu podkładek pomiędzy drzwi a zawias. Nie obyło się bez drobnej regulacji. Luz na zawiasie pozostał jednak drzwi można już zamykać i działa zamek.
Potrzebuje pilnie dolnego zawiasu drzwi kierowcy w dobrym stanie!


_Edit_ 29.02.2016_
Wymieniłem wycieraczkę z przodu, wybór padł znowu na firmę TopDrive. Koszt 9 PLN

_Edit_ 01.03.2016_
Kupiłem zderzak z miejscem na halogeny (w moim przypadku DRL), czarny, nie malowny - 140 PLN
Obrazek
W porównaniu z moim ten posiada belkę wzmacniającą z tyłu i nie jest popękany.

_Edit_ 02.03.2016_
Przyjechały :D Odebrałem dzisiaj felgi aluminiowe na sezon: wiosna, lato, jesień.
Marka: EXIP Model: KBA 43424
14x6, 4x100, ET36
Obrazek
Koszt: 390 PLN


_Edit_ 08.03.2016_
Moje auto ma kobiecą duszę. Rozrusznik strzelił focha z przytupem. Usługa warsztatu (włożył/wyjął) + regeneracja = 400 PLN

Warsztat oceniam wzorowo. odebrałem auto w którym mechanicy nie zostawili tłustych plam na kierownicy, gałce zmiany biegów i rączce od otwierania maski. Na kierownicy i drążku była folia stretch. Szok i niedowierzanie, mały skromny warsztacik na 2 miejsca robocze dba o takie szczegóły.

_Edit_ 09.03.2016_
Poduszki kolumny Macphersona, wybór padł na KYB, numer katalogowy SM1504
Komplet na przednią oś RH+LH (poduszka, łożysko, nakrętka): 98 PLN

Zamienniki:
BOGE 87-942-A
FEBI BILSTEIN 10100
FEBI BILSTEIN 14941
FEBI BILSTEIN 14943
MONROE MK018
RUVILLE 825501S
RUVILLE 825515
SACHS 802 264
SKF VKDA 35600
SNR KB655.04

_Edit_ 07.04.2016_
- Wymieniłem poduszki kolumn Macphersona. Przy okazji wypiaskowałem i pomalowałem talerzyki trzymające sprężynę.
- Wyczochrałem felgi. Zarysowania potraktowałem papierem ściernym o różnej gradacji i na końcu pomalowałem (same ranty).
- Założyłem opony na felgi i wrzuciłem na autko.
Felgi EXIP: 6 x 14, ET36
Opony TOYO: 185/60
Jak można było się spodziewać po takiej konfiguracji nie obyło się bez problemów. Opona delikatnie ocierała na łukach o podłużnicę z tyłu (patrz foto). Bardziej bałem się o belkę i linkę od ręcznego a tutaj niespodzianka. Potraktowałem to miejsce młotkiem uzyskując 5mm wolnej przestrzeni. Następnie zabezpieczyłem zniszczenia farbą antykorozyjną i na koniec poleciałem z czarnym matem.
- Wypolerowałem odrobinę klosze reflektorów, czas 1h
- Obszyłem kierownicę skórką, czas 3,5h, koszt: 170 PLN

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Opłacało się zainwestować w opony Toyo PROXES CF2. Są bardzo ciche, nie słychać ich w pełnym zakresie prędkości jakie rozwija moje auto. Szczerze to miałem wcześniej bardziej hałaśliwe opony o szerokości 155 :lol: W zakrętach i szybkich łukach - miodzio, kleją się do asfaltu aż miło. Polecam.
Obrazek

MUBI co tanio ubezpieczyć lubi, mój link polecający: https://mubi.pl/id-D8E4I
Kupując OC przez ten link zgarniasz 150 zł cashback a ja 50 zł za polecenie, smacznego
Offline
Awatar użytkownika

panrysiek

  • Posty: 1570
  • Rejestracja: 10 gru 2005, 13:33
  • Lokalizacja: WRO
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Twingo 1.6 K7M

Post07 kwie 2016, 22:04

Jak zwykle pełen szacun za kulturę techniczną i skrupulatność kronikarza. Też kupiłem opony Toyo (proxes T1-R) w rozmiarze 195/45R14, jutro mają być u mnie na chacie a wpadną w przyszłym tyg. na auto (najpierw zbieżność).
BTW Czemu takie wysokie opony? Wg. tabeli zamienników powinny być 185/50R14.
Turkusowa żabka D7F z czarnymi soczewkami, lekko przyciemnionymi szybkami, felgami Allesio Monza i naklejkami Twingo.pl na szybkach bocznych
Offline
Awatar użytkownika

Masaccio

  • Posty: 716
  • Rejestracja: 12 lis 2007, 20:56
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Twingo 1.6 K7M

Post17 kwie 2016, 21:18

Problem z ocieraniem z tyłu rozwiązał by delikatny dystans, po prostu ET jest już za duże. Bo sama felga jest już szersza no i oczywiście opona.
Offline
Awatar użytkownika

alexanderpirat

  • Posty: 344
  • Rejestracja: 25 lut 2013, 0:47
  • Lokalizacja: Pruszków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo 1.6 K7M

Post18 kwie 2016, 22:56

Panrysiek, przeważający głos zabrały względy ekonomiczne. Opony o takiej wysokości są tańsze. Wiem, straszy ze mnie skąpiec :P Jest za to kilka fajnych skutków ubocznych:
- prędkość GPS od tej przyrządowo-pokładowej różni się o 1-2 km/h a nie o 5-7 km/h jak kiedyś
- większy obwód koła = mniej obrotów koła na pokonanie tego samego dystansu co na mniejszym kole = mniej paliwa do skotłowania (tak, wiem, jestem skąpcem)
- mam krótką skrzynię biegów i odrobinę większe koła całkiem fajnie się wkomponowały w te przełożenia
- większy obwód koła = większa powierzchnia styku z asfaltem = lepsza przyczepność

Masaccio, Jak dystans z tyłu to i dystans z przodu, czteroślada nie będę robił. Fakt, trochę mnie poniosło z tym młotkiem. Głupio wyszło :/ niefachowo.
Obrazek

MUBI co tanio ubezpieczyć lubi, mój link polecający: https://mubi.pl/id-D8E4I
Kupując OC przez ten link zgarniasz 150 zł cashback a ja 50 zł za polecenie, smacznego
PoprzedniaNastępna

Wróć do Twingo I (1993 - 2007)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości