- Posty: 344
- Rejestracja: 25 lut 2013, 0:47
- Lokalizacja: Pruszków
- Silnik: D7F (60KM)
- Rocznik: 2000
___ Edit 23.06.2015 ___
Obawiam się, że przez moje kombinatorstwo uszkodziłem ecu. Na początku nie miałem schematu i starałem się połączyć przewody odpowiadające za to samo co w silniku d7f. Efekt: Nie miałem napięcia na pompie, rozrusznik kręcił. Możliwe, że dałem napięcie na złe piny i uszkodziłem sterownik. Dopiero po tym wysępiłem z czeskiego forum schemat i pojechałem po schemacie. Dlatego chce sprawdzić ecu w działającym wozie.
Przekaźnik dający napięcie na pompę daje też napięcie na wtryski o ile dobrze pamiętam schemat. Jak dojadę do domciu to wrzucę foto co i jak. Może coś podpowiecie.
Swoją drogą, kolega z hangaru ma warsztat i oddawał na Bryły kilka sterowników i ma mieszane zdanie co do ich fachowości. Mój sterownik to również nie jest ich popisowy numer. Wycinali masę uszczelniającą żeby dobrać się do elektroniki i zalali to czymś przypominającym silikon, ok. Tyle że ich masa się odkleiła i jest szpara taka ze widać elektronikę.
Schemat instalacji w Megance/Sceniku/itp czyli Fenix 5 i podłączenie peryferiów:
Legenda (najważniejsze):
1 - wtryskiwacze
2 - elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa ze zbiornika
3 - pompa paliwa
11 - cewki zapłonowe
49 - czujnik prędkości pojazdu zabudowany na układzie różnicowym
91 - przekaźnik
100 - ECU
112 - lampka Check Eng
159 - czujnik zderzeniowy
W wiązce Twingo wchodzącej do komory silnika odszukałem:
- pin na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na 1 pozycje
- piny na których pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na 2 pozycje (następuje wówczas zapalenie kontrolek)
- pin rozrusznika
- pin zasilania pompy paliwa - biały przewód na pompie
Połączyłem:
- styk 3 przekaźnika ma osobne zasilanie z przewodu wystającego z wiązki i zakończonego bezpiecznikiem 30A podpiętego bezpośrednio do aqu
- pin POMPY paliwa ze stykiem 5 przekaźnika
- pin 32 ECU z pinem na którym jest napięcie po przekręceniu kluczyka na 1 pozycje
- pin 24 ECU z pinem na którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki na 2 pozycje
- zasilanie elementu 49 czujnik prędkości z pina na którym jest zasilanie na 2giej pozycji stacyjki
- na krótko pin 43 ECU do plusa poprzez żarówkę (żarówka zapala się i gaśnie - czyli brak zarejestrowanych błędów)
Oczywiście wszystko na przykręconej MASIE (GND) silnika do karoserii
___ Edit 26.06.2015 ___
Nowy zakup: poduszka skrzyni biegów, strona lewa, Hutchinson - 140,70 PLN
Dzień darmowej dostawy Ze starej poduszki zostały strzępy.
___ Edit 27.06.2015 ___
Nowy zakup: ECU Fenix5 bez immo - 200 PLN
___ Edit 29.06.2015 ___
Nowy zakup: Ceramizer skrzyni biegów + silnika + uszlachetniacz paliwa - 137,90 PLN ( a co? promocja była )
___ Edit 01.07.2015 ___
Drobna pomyłka a jak cieszy Dostałem 2x Ceramizer silnika, 1x Ceramizer skrzyni biegów, 0x Ceramizer do paliwa
___ Edit 04-06.07.2015 ___
Poskładałem wszystko na gotowo aby dało się przeholować auto. Wentylator z B5 jednak odrobinę za głęboki, wymieniłem na wentylator z Hyundai Atos, głębokość = 55 mm. Teraz jest w sam raz.
Autko po zjechaniu z najazdów pokazało kolejną niedogodność. Silnik i wydech są bliżej gleby niż oryginał (na starym zawiasie). Jednak nowe springi i amortyzatory będą musiały wlecieć + dokładka do zderzaka żeby zamaskować miskę oleju.
10 minut u elektryka = 30 PLN
Odpaliłem motor Okazuje się, że nie każdy "+" jest dobry i można do niego coś podłączyć :-/ Zawiniłem oczywiście ja, pin 32 bezpośrednio do plusa na stałe a nie przez stacyjkę!
Cenna uwaga od elektryka:
Kontrolka ładowania musi być podłączona, bo alternator się nie wzbudzi.
Do elektryki jeszcze wrócę, bo muszę podłączyć kilka kontrolek, obd, jakieś wskaźniki...
Kolejna przykra niespodzianka: nigdzie nie pojadę. Po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu i puszczaniu sprzęgła coś szarpie, hałasuje a silnik gaśnie. Sprzęgło?! Skrzynia?! Bardziej sprzęgło, chociaż już sam nie wiem. Tak wychodzi się na kupowaniu kota w worku grrrrr..... Znowu silnik out i przegląd zespołu przekazywania napędu.
Może przed zimą auto będzie do jazdy
___ Edit 11.07.2015 ___
Drobne zakupy:
VALEO 821071: tarcza + docisk + łożysko (Średnica: 200; Wersja: CPO; Ilość zębów: 26; Piasta: 26x20x21,9) - 248 PL
Sprężyny KYB RG1570 (grubość drutu 12,25; wysokość sprężyny 310) - 171 PLN
Gąbka filtracyjna (paliwo- i olejo- odporna) 370x500x14 - 34 PLN
___ Edit 13.07.2015 ___
Jak tak patrzę na przód auta, to mam wrażenie że dokładka Clio2 będzie jak stringi. Nie zakryje tyle by było przyzwoicie.
VW Golf 3 ?
___ Edit 16.07.2015 ___
Zabudowałem nowe sprężyny i amortyzatory z przodu.
Auto stoi 25 mm wyżej niż na starym zawiasie. Tym samym miska oleju jest już na przyzwoitej wysokości nad glebą.
Połączenie prawej półosi Twingo z przegubem wewnętrznym Megane, który został przy skrzyni było błędem. Półoś wypada z przegubu.
___ Edit 17.07.2015 ___
Zabudowałem nowe sprzęgło.
Wypolerowałem reflektory
Obawiam się, że przez moje kombinatorstwo uszkodziłem ecu. Na początku nie miałem schematu i starałem się połączyć przewody odpowiadające za to samo co w silniku d7f. Efekt: Nie miałem napięcia na pompie, rozrusznik kręcił. Możliwe, że dałem napięcie na złe piny i uszkodziłem sterownik. Dopiero po tym wysępiłem z czeskiego forum schemat i pojechałem po schemacie. Dlatego chce sprawdzić ecu w działającym wozie.
Przekaźnik dający napięcie na pompę daje też napięcie na wtryski o ile dobrze pamiętam schemat. Jak dojadę do domciu to wrzucę foto co i jak. Może coś podpowiecie.
Swoją drogą, kolega z hangaru ma warsztat i oddawał na Bryły kilka sterowników i ma mieszane zdanie co do ich fachowości. Mój sterownik to również nie jest ich popisowy numer. Wycinali masę uszczelniającą żeby dobrać się do elektroniki i zalali to czymś przypominającym silikon, ok. Tyle że ich masa się odkleiła i jest szpara taka ze widać elektronikę.
Schemat instalacji w Megance/Sceniku/itp czyli Fenix 5 i podłączenie peryferiów:
Legenda (najważniejsze):
1 - wtryskiwacze
2 - elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa ze zbiornika
3 - pompa paliwa
11 - cewki zapłonowe
49 - czujnik prędkości pojazdu zabudowany na układzie różnicowym
91 - przekaźnik
100 - ECU
112 - lampka Check Eng
159 - czujnik zderzeniowy
W wiązce Twingo wchodzącej do komory silnika odszukałem:
- pin na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na 1 pozycje
- piny na których pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na 2 pozycje (następuje wówczas zapalenie kontrolek)
- pin rozrusznika
- pin zasilania pompy paliwa - biały przewód na pompie
Połączyłem:
- styk 3 przekaźnika ma osobne zasilanie z przewodu wystającego z wiązki i zakończonego bezpiecznikiem 30A podpiętego bezpośrednio do aqu
- pin POMPY paliwa ze stykiem 5 przekaźnika
- pin 32 ECU z pinem na którym jest napięcie po przekręceniu kluczyka na 1 pozycje
- pin 24 ECU z pinem na którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki na 2 pozycje
- zasilanie elementu 49 czujnik prędkości z pina na którym jest zasilanie na 2giej pozycji stacyjki
- na krótko pin 43 ECU do plusa poprzez żarówkę (żarówka zapala się i gaśnie - czyli brak zarejestrowanych błędów)
Oczywiście wszystko na przykręconej MASIE (GND) silnika do karoserii
___ Edit 26.06.2015 ___
Nowy zakup: poduszka skrzyni biegów, strona lewa, Hutchinson - 140,70 PLN
Dzień darmowej dostawy Ze starej poduszki zostały strzępy.
___ Edit 27.06.2015 ___
Nowy zakup: ECU Fenix5 bez immo - 200 PLN
___ Edit 29.06.2015 ___
Nowy zakup: Ceramizer skrzyni biegów + silnika + uszlachetniacz paliwa - 137,90 PLN ( a co? promocja była )
___ Edit 01.07.2015 ___
Drobna pomyłka a jak cieszy Dostałem 2x Ceramizer silnika, 1x Ceramizer skrzyni biegów, 0x Ceramizer do paliwa
___ Edit 04-06.07.2015 ___
Poskładałem wszystko na gotowo aby dało się przeholować auto. Wentylator z B5 jednak odrobinę za głęboki, wymieniłem na wentylator z Hyundai Atos, głębokość = 55 mm. Teraz jest w sam raz.
Autko po zjechaniu z najazdów pokazało kolejną niedogodność. Silnik i wydech są bliżej gleby niż oryginał (na starym zawiasie). Jednak nowe springi i amortyzatory będą musiały wlecieć + dokładka do zderzaka żeby zamaskować miskę oleju.
10 minut u elektryka = 30 PLN
Odpaliłem motor Okazuje się, że nie każdy "+" jest dobry i można do niego coś podłączyć :-/ Zawiniłem oczywiście ja, pin 32 bezpośrednio do plusa na stałe a nie przez stacyjkę!
Cenna uwaga od elektryka:
Kontrolka ładowania musi być podłączona, bo alternator się nie wzbudzi.
Do elektryki jeszcze wrócę, bo muszę podłączyć kilka kontrolek, obd, jakieś wskaźniki...
Kolejna przykra niespodzianka: nigdzie nie pojadę. Po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu i puszczaniu sprzęgła coś szarpie, hałasuje a silnik gaśnie. Sprzęgło?! Skrzynia?! Bardziej sprzęgło, chociaż już sam nie wiem. Tak wychodzi się na kupowaniu kota w worku grrrrr..... Znowu silnik out i przegląd zespołu przekazywania napędu.
Może przed zimą auto będzie do jazdy
___ Edit 11.07.2015 ___
Drobne zakupy:
VALEO 821071: tarcza + docisk + łożysko (Średnica: 200; Wersja: CPO; Ilość zębów: 26; Piasta: 26x20x21,9) - 248 PL
Sprężyny KYB RG1570 (grubość drutu 12,25; wysokość sprężyny 310) - 171 PLN
Gąbka filtracyjna (paliwo- i olejo- odporna) 370x500x14 - 34 PLN
___ Edit 13.07.2015 ___
Jak tak patrzę na przód auta, to mam wrażenie że dokładka Clio2 będzie jak stringi. Nie zakryje tyle by było przyzwoicie.
VW Golf 3 ?
___ Edit 16.07.2015 ___
Zabudowałem nowe sprężyny i amortyzatory z przodu.
Auto stoi 25 mm wyżej niż na starym zawiasie. Tym samym miska oleju jest już na przyzwoitej wysokości nad glebą.
Połączenie prawej półosi Twingo z przegubem wewnętrznym Megane, który został przy skrzyni było błędem. Półoś wypada z przegubu.
___ Edit 17.07.2015 ___
Zabudowałem nowe sprzęgło.
Wypolerowałem reflektory
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2015, 16:15 przez alexanderpirat, łącznie zmieniany 1 raz
MUBI co tanio ubezpieczyć lubi, mój link polecający: https://mubi.pl/id-D8E4I
Kupując OC przez ten link zgarniasz 150 zł cashback a ja 50 zł za polecenie, smacznego