Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 15 maja 2024, 8:32 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Twingo F1

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

RenaultRS

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 19 lut 2013, 11:45
  • Lokalizacja: Opole / Polska
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Twingo F1

Post19 lut 2013, 14:01

Historia: Twingo w moim posiadaniu to totalny przypadek. W 1999 roku w Niemczech, zaczęto stawiać pierwsze reklamy o wyprzedaży przed face liftowego Twingo. Mój ojciec przebywający tam w pracy, z powodu powrotu na stałe do Polski chciał kupić mojej mamusi fajny kontrowersyjny samochodzik. Trafił do salonu Renault gdzie wyjechał tym o to bolidem z silnikiem o oznaczeniu D7F.
Mama użytkowała samochód od nowości, aż do 2011 roku. Kiedy miałem poważny wypadek i bus który we mnie wjechał na skrzyżowaniu doszczętnie skasował mój samochód. Kierowca busa był pijany i sprawa odwlekła się trochę w czasie, ponieważ miałem bardzo duże uszkodzenia zdrowia - sprawa trafiła do sądu. Gdy po miesiącu wyszedłem ze szpitala zostałem tymczasowo bez samochodu. Mama stwierdziła, że nie potrzebuje już Twingo i żebym je sprzedał. Zapłaciłem jej nieco pomniejszoną sumę i przejąłem twingo.
Na początku był to samochodzik na letnie, oszczędne wyprawy z ukochaną za miasto a nawet za granicę. Z czasem dostałem odszkodowanie za swój samochód i kupiłem kolejny, z racji tego że Kocham markę Renault padło na Megane F1.
Jak wiadomo Megane F1 w swojej grupie na 1/4 mili, czy inne imprezy wypada słabo, zaś Twingo mieści się w górnej części wymogów załącznika rajdowego "J". Więc pojechałem parę razy i Twingo wypadło bardzo dobrze, nawet na 1/4 mili w Kamieniu Śląskim gdzie było pierwsze miejsce w grupie. Samochodzik bardzo niepozorny, wielu zadziwił spod świateł dlatego tu zaczyna się na prawdę historia tego autka... mam nadzieję że dobrze opisane, jeśłi nie to proszę moda o poprawkę :D


Model: I-gen (już chyba ostatni wypust przed FL)
Wersja: Enjoy
Rok produkcji: 1999
Przebieg: 155 tys KM
Kolor: Ori był Granat - metalic
Silnik i jego pojemność: D7F - 1149 ccm
Dodatki: otwierany dach, elektryczne szyby, elektryczne lusterka,
Spalanie: na początku było to ok 4L/100 w trasie i ok 7l/100 po mieście, teraz znacznie wzrosło jeszcze b/d
Plany: obecnie nie mogę się zdecydować na dalsze modyfikacje
Zmiany: Zmiana lakieru (przypadkowo) na czarny mat, który w tym roku na wiosnę będzie zmieniany na popiel metalik z modelu R26.R, dolot powietrza poprowadzony do wlotów powietrza na masce, oraz filtr stożkowy, wydech pełen przelot (nie chodzi w cale głośno, już bardziej ryczy z dolotu, wyciągnięte elementy wnętrza z tyłu (wybebeszony), wpadł zderzak z nowszego po fl oraz halogeny, wyrzuciłem zbędne rzeczy elektryczne,


Samochód zważony na wadze w klubie automobil PZMot - wyszło 850kg z kierowcą, a ważę 85 KG.
Obecnie wykręcony kokpit który oddałem do flokowania, gałka zmiany biegów skórzana jakaś podróbka TRD z Toyoty TS.
Wnętrze całkowicie wyleciało gdyż, chce je pomalować i zakonserwować. Wczoraj skończyłem go glebować na -35mm.
Auto nie jest na chodzie ponieważ została mi jeszcze wymiana przegubów, które przy takim stylu dosyć często padają oraz łożysk.
Na warsztacie mam silnik z twingo GT 1.2 Turbo, lecz SWAP jeszcze nie jest do końca pewny z powodów takich, że jak wpadnie taki silnik to automatycznie przerzucą mnie do grupy MAXI, a tam z takich pojemności ludzie wyciagają po 200KM i więcej przy podobnej wadze.
Początkowo za czasów mamy auto przyspieszało do 100 km/h w ok 14 sekund. Obecnie rekord to 9.68s na urządzeniu G-tech (muszę nagrać filmik i Wam wrzucić) mam tylko filmik z testów PODCZAS wykonywania pewnych modyfikacji gdzie przyspieszenie miało 10.40 do 100 wg G-tech'a. Prędkość maksymalna.. kiedyś było ciężko przebić 150 km/h może to wina poprzedniej użytkowniczki która jeździła bardzo spokojnie i oszczędnie. Teraz podbiłem to do 178 km/h, lecz wyszło z tego jakieś dziwne wahadło.. na piątym biegu dobija 178 po czym zwalnia do 173 i znów idzie do 178. Za "ciężki" bieg na taką moc. Myślałem nad planowaniem głowicy, ale czytałem na jednym z francuskich forum, że jest to ryzykowne posunięcie ponieważ w tym silniku, już i tak tłoki balansują przy "Czapce". Nie jest to projekt o dużym nakładzie finansowym ale przecież chodzi o pasję ..

Mógłbym tu długo pisać i pisać, ale nie chcę Was zanudzać, więc będę na bieżąco uaktualniał temat.

Filmiki:
G-TECH - przyspieszenie przy nie dokończonych modach: http://www.youtube.com/watch?v=a3YXDz5_nHY


Fotki:
- mniej więcej tak wyglądało pierwotnie, gdy mama była właścicielem:
Obrazek
szkoda że za duże :P
Obrazek
Obrazek

no i pora na moją kadencję:
- przelot i końcowy:
Obrazek
Obrazek

- czarny mat i wykończenia pomarańczowe:
Obrazek

- zderzak:
Obrazek
Obrazek

7:20 rano - Kamień Śląski, przygotowania do 1/4 mili.
Obrazek

tak wyglądało jesienią:
Obrazek

a tak wygląda na co dzień (jeszcze przed glebowaniem i kosmetyką :
Obrazek

Obrazek

i ze swoim następcą :)
Obrazek





NOWY FILMIK NA SZYBKO Z URYWKAMI Z TWINGO : http://youtu.be/9TPAM5zIbC0

mam nadzieję że dobrze opisałem temat :P zaraz uploaduję parę filmików. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 lut 2013, 16:34 przez RenaultRS, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

MrHT

  • Posty: 452
  • Rejestracja: 29 sie 2012, 22:14
  • Lokalizacja: Żary/Nekla
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Twingo F1

Post19 lut 2013, 16:20

Tylko dolot i wydech? ~10-11s do paki
Ładnie. Wrzucaj forty z pod maski :D
Offline
Awatar użytkownika

RenaultRS

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 19 lut 2013, 11:45
  • Lokalizacja: Opole / Polska
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Re: Twingo F1

Post19 lut 2013, 16:31

MrHT pisze: Wrzucaj forty z pod maski :D


Jak po niego pojadę to zrobię i wrzucę :D
tak tylko , dolot - przelot (typowo wichurowa opcja) :lol:
Były opcje na wsadzanie głowic planowanych 16V , pomp, wtrysków, ale to kosztuje więcej niż swap, dlatego trzymam sie prawie serii :)
Offline

Kaka'

  • Posty: 151
  • Rejestracja: 14 sie 2011, 20:44
  • Lokalizacja: Kartuzy
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Twingo F1

Post19 lut 2013, 21:17

tak tylko , dolot - przelot (typowo wichurowa opcja) :lol:

Możesz podać co konkretnie zmieniłeś, szczególnie interesuje mnie dolot?

Robiłeś badanie na hamowni?
Offline
Awatar użytkownika

RenaultRS

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 19 lut 2013, 11:45
  • Lokalizacja: Opole / Polska
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Re: Twingo F1

Post19 lut 2013, 21:41

Kaka' pisze:
tak tylko , dolot - przelot (typowo wichurowa opcja) :lol:

Możesz podać co konkretnie zmieniłeś, szczególnie interesuje mnie dolot?

Robiłeś badanie na hamowni?


Z wydechem nie ma co się rozpisywać, typowo katalizator out, nie dawałem żadnych strumienic itp bo to przy takim rodzaju kolektora i mocy nie dało by efektu a raczej zaszkodziło. Później końcowy z końcówką ultera.
Co do dolotu to trochę rzeźba, z jednej strony puszka całkiem zamknięta (od ori strony), natomiast od drugiej jest poprowadzona rura która weszła tam tylko po wcześniejszym wycięciu tej rynienki :
Obrazek

Dolot wzorowałem na Hondowskiej "parówie", od samej puszki gdzie dawniej był filtr idzie rura o takiej samej średnicy, następnie zwęża się i przy końcu (przy wlotach powietrza) jest stożek K&N. Dało to fajne basowe brzmienie, które w pewnym zakresie obrotów fajnie mruczy.
Dolot nie dał super efektów - wiadomo. Jedyne co mogę odczuwać, to to że delikatnie lepiej leci na trzecim biegu, może delikatnie prędkość maksymalna się zwiększyła, ale to praktycznie nieodczuwalne.

Co do hamowni, jadę 9go marca do 44tuning z Kępy k/Opola, tam hamowałem Megane. Jedyna w rejonie hamownia na rolkach.
Jak będzie to nie wiem, ale rok temu ponad, hamowałem w K-Sporcie, tam była hamownia na kołach, 61,4 KM wyszło dokładnie, ale nie mam już tego wykresu, dlatego wrzucę tutaj wykres z hamowni z rolki ponieważ jakoś nie wierzę hamowniom na kołach, dużo znajomych się przejechało na tym. Będę się cieszył jak wydmucham z niego serię, bo wbrew temu jak jest używany to bardzo dbam o ten silnik, wszystko ma wymieniane na czas, do dziś mimo przebiegu jeżdżę na Elfie 10W40 Competition ST, wymieniam olej i filtr oleju co 7 tys KM, ponieważ silnik nie raz swoje dostaje na róznych imprezach. Przy wymianach czyszczę też miskę olejową z ewentualnych syfów, gdyż używam średnio jakościowych filtrów. Z racji tego że ten silnik ma kolektory z tyłu silnika, kupiłem "termo-bandaże" żeby ciepło nie wracało do silnika.

-- 19 lut 2013, 20:43 --

żałuję, że nie mam wszystkiego na fotkach, ale obiecuję dodać je tylko jak wróci z warsztatu i będę miał je u siebie na garażu :)
Offline

3s3e3b3e3k

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 14 mar 2011, 10:47
  • Lokalizacja: Kraków
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Re: Twingo F1

Post19 lut 2013, 21:55

O wersja Enjoy i to w kolorze takim jak moje :P
Powinieneś mieć elektrykę szyb, elektrykę lusterek.
Masz faltdach w kolorze nadwozia (wyszczególnik wersji enjoy).

Całą zimę przelatałem Twingolem i fakt nie należy do najwolniejszych.
Podoba mi się kierunek w jakim idzie to autko nie wiem czemu ale mi się podoba :D

-- 19 lut 2013, 20:55 --

O wersja Enjoy i to w kolorze takim jak moje :P
Powinieneś mieć elektrykę szyb, elektrykę lusterek.
Masz faltdach w kolorze nadwozia (wyszczególnik wersji enjoy).
Powinno być jeszcze radio philipsa z takim śmiesznym pilotem na kabelku.

Całą zimę przelatałem Twingolem i fakt nie należy do najwolniejszych.
Podoba mi się kierunek w jakim idzie to autko nie wiem czemu ale mi się podoba :D
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Twingo F1

Post19 lut 2013, 22:06

Nie myślałeś wrzucić D4F 16V z 1.2?
75KM i go podkręcać?
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

RenaultRS

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 19 lut 2013, 11:45
  • Lokalizacja: Opole / Polska
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Re: Twingo F1

Post19 lut 2013, 22:51

dużo myślałem o tym, nawet szukałem takiego ale w moje ręce wpadł 1.2 TCe.
muszę dokładnie się dowiedzieć jak jest z grupami i jak z modyfikacjami, obecnie jestem na etapie poszukiwania dobrego centrum
coś w stylu Coobcio Garage. Szukam kogoś, kto zaprogramuje i skomponuje mi 1.2 Turbo do ok 200 KM. Jeżeli to będzie kosmiczna cena, a dostęp części będzie mega trudny, to sprzedam TCe i właśnie będę poszukiwał D4F.

- grupa III (tam gdzie moje twingo) to: DO 1150 ccm (twingo to 1149) :twisted:

może ktoś przypomnieć.. D4F to tez 1149 ccm ale 16V ? Łapy są w tych samych miejscach co D7F ?
Generalnie ktoś z Was zna może takiego gostka jak ja, co tak świrował ale z silnikiem D4F ?
Mój znajomy ma, ale na ćwiartce miałem o sekundę lepszy czas (na całej długości) od niego.
Nic nie modował, tylko powyciągał zbędne rzeczy na ćwiartkę jak np. tylne kanapy, koło itp.

-- 19 lut 2013, 21:52 --

3s3e3b3e3k pisze:O wersja Enjoy i to w kolorze takim jak moje :P
Powinieneś mieć elektrykę szyb, elektrykę lusterek.
Masz faltdach w kolorze nadwozia (wyszczególnik wersji enjoy).

Całą zimę przelatałem Twingolem i fakt nie należy do najwolniejszych.
Podoba mi się kierunek w jakim idzie to autko nie wiem czemu ale mi się podoba :D



tak dokładnie taka wersja :D, dzięki 8-)
Ostatnio zmieniony 19 lut 2013, 22:58 przez RenaultRS, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

Kaka'

  • Posty: 151
  • Rejestracja: 14 sie 2011, 20:44
  • Lokalizacja: Kartuzy
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Twingo F1

Post19 lut 2013, 22:54

RenaultRS, masz może jakiś projekt swojego dolotu? No wiesz, rozrysowane/naszkicowane, etc. Czy cały robiłeś `na czuja`? Jeżeli nie, to nie pogardziłbym, a wręcz byłbym wdzięczny, za ewentualne zdjęcia :).

Bardzo intryguje mnie kwestia dolotu w D7F, a sam - ze względu na fundusze - nie mam pola do popisu i chętnie skorzystałbym z jakiegoś gotowego, przetestowanego rozwiązania. Innymi słowy, mile widziany byłby również wykres z hamowni :).

Zastanawiają mnie Twoje wyniki - z jednej strony wspominasz o około 10s do setki, z drugiej - `jakieś` badanie wykazało Ci niecałe 62 KM. Dysponując różnicą ~ 4 KM więcej, względem serii, trochę ciężko mi uwierzyć (hmm, no nie wierzę :P), we wzrost przyspieszenia z około 13,5s do 100 km/h, do ~10s. Ewentualnie stożek mógł przenieść max. moment obrotowy z 2500 wzwyż, okolice np. 4000, co dałoby kolejny zysk, ale czy aż na tyle? Hmm. Ta kwestia mnie bardzo ciekawi, bo jest to naprawdę spory wzrost przyspieszenia.
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Twingo F1

Post19 lut 2013, 22:58

Seryjnie D4f do 100 ma ok 11, 7s z tego co pamiętam, właśnie TCe to tak naprawdę uturbiona D4f o oznaczeniu kodowym D4FT.
Tak D4f ma 1149cm3 i 16V.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Następna

Wróć do Twingo I (1993 - 2007)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron