Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 11 maja 2024, 9:02 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Liberty 1999

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

liberty99

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 06 sie 2013, 15:24
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Liberty 1999

Post06 sie 2013, 17:28

hej!
Parę dni temu straciłem cierpliwość po kilkumiesięcznym szukaniu normalnej BMW 320 touring, wsiadłem w pociąg i wróciłem granatowym twingo. mogę spokojnie zaplanować zakup docelowego auta ale puki go nie mam zaopiekuje się "beskidem";).
Nie planuje się z nim rozstać ponieważ wolę mieć drugi, mały samochód z klimatem (myślę głównie o rolldachu i genialnymi rozwiązaniami części pasażersko-bagażowej) niż gazować sceścio-cylindrowca

Model:TWINGO I FL
Wersja: Liberty
Rok produkcji: 1999
Przebieg: 154.000
Kolor: granatowy metalik
Silnik i jego pojemność: D7F 1.2 60 KM
Dodatki: rolldach, 4x airbag, elektryczne szyby i lusterka, radio z pilotem pod kierownicą, alufelgi
Spalanie: tryb mieszany - ok. 6,5l /100km
Plany: jazda
Zmiany: bagażnik dachowy

Fotki:
Obrazek

Obrazek



Zanim wrzuce jakieś ładne zdjęcia autka po odświeżeniu, parę pytań do właścicieli i od razu propozycja kupna kilku brakujących/uszkodzonych w moim autku elementów, wymienię co tam zaobserwowałem w luźnej kolejności
- spalanie wyszło mi 6,6 l, 2/3 przelotu to trasa 80-90 km/h, chyba ok, choć mogłoby być z 6/100, czy otwarta na roścież rolka zwiększa istotnie spalanie?
- czy ten samochód od 115 do 140 prawie się nie napędza;)?
- ma ktoś doświadczenia z swapem na 75 konny silnik lub chipowanie jednostki 8V? plug&play? pytanie raczej z ciekawości niż chęci poszukiwania kłopotów, podobnie jak i wpychanie klimy - robił ktoś z Was takie dziwne rzeczy?
- były jakieś różnice w przednim zawieszeniu w różnych wersjach, modelach rocznikowych?
- z awarią wskaźnika prędkości już czytałem - czujnik przy skrzyni biegów (kupie pewnie na allegro)
- nie odbija kierunkowskaz (też szukam),
- lampka oświetlenia kabiny (połamane mocowanie żarówki),
- kupię granatową, skórzaną kierownicę bo nie lubię bardzo plastikowych,
- kupię granatowe plastiki pod kolor nadwozia, mam żółte, osłony rączek otwierania drzwi są popękane,
- urwaną mam gałkę otwierania maski - też muszę to zrobić
- widziałem ładne granatowe, jednolite tapicerki, chyba od nowszej wersji - jak ktoś chce moje pstrokate to mogę się wymienić, są zupełnie nie zniszczone,
- szukam plastikowych listew bocznych i tych podkładek pod klamki bo lakier jest w tych miejscach porysowany
- bardzo zależy mi na zamontowaniu bagażnika dachowego do przewożenia mtb za miasto - polecicie coś a może ktoś ma i czy bagażnik nie będzie kolidował z rolldachem?
- zabezpieczenie brezentu - jakiś specyfik macie sprawdzony?
- największym mankamentem w mojego Liberty jest zjedzony w tylnej niewidocznej części próg - trzeba będzie kupić element, pospawać i zabezpieczyć antykorozyjnie żabę przed zimą,
hmmm...to chyba wszystko co zauważyłem oprócz tego że jest to naprawdę bardzo udane i wygodne wozidełko,
za wszelkie wskazówki i rady będę wdzięczny
pozdrowienia i wyrazy od Zygmunta III
strzała!
Ostatnio zmieniony 09 sie 2013, 12:44 przez liberty99, łącznie zmieniany 2 razy
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Liberty 1999

Post06 sie 2013, 17:52

Ogólnie raczej staramy się nie poruszać problemów w dziale MojeTwingo, ale można Ci wybaczyć :)

Więc tak:
- spalanie wyszło mi 6,6 l, 2/3 przelotu to trasa 80-90 km/h, chyba ok, choć mogłoby być z 6/100, czy otwarta na roścież rolka zwiększa istotnie spalanie?

Jazda z otwartą rolką zwiększa spalanie, powietrze wlatuje do wewnątrz i się blokuje na tylnej szybie, co powoduje zwiększony opór, co za tym idzie większe spalanie - w mieście ok 0.5l/100km.
Podane spalanie - w miarę w normie.
- czy ten samochód od 115 do 140 prawie się nie napędza;)?

Nie dziw się, masz silnik, teoretycznie rozwinięcie pierwszego C3g, ma 60KM, i jest dość powolny, za to oszczędny.
[quote- ma ktoś doświadczenia z swapem na 75 konny silnik lub chipowanie jednostki 8V? plug&play? pytanie raczej z ciekawości niż chęci poszukiwania kłopotów, podobnie jak i wpychanie klimy - robił ktoś z Was takie dziwne rzeczy?][/quote]
Nie opłaca się zmieniać, taniej znaleźć z Niemiec 16V niż kupić goły silnik i dać go na wymianę (a koszt całość ok 2500zł)

- były jakieś różnice w przednim zawieszeniu w różnych wersjach, modelach rocznikowych?

Po lifcie (po 00), masz większe sprężyny (wyższe) i inne amory + stabilizatory
- nie odbija kierunkowskaz (też szukam),

Wykręć manetkę, często się zacina spręzynka
- lampka oświetlenia kabiny (połamane mocowanie żarówki),
\
Typowe i ciężko dostępne
kupię granatową, skórzaną kierownicę bo nie lubię bardzo plastikowych

Szybciej dasz do obszycia niż znajdziesz skórzaną, nie przypominającą rozpaczy...
widziałem ładne granatowe, jednolite tapicerki, chyba od nowszej wersji - jak ktoś chce moje pstrokate to mogę się wymienić, są zupełnie nie zniszczone,

Wersje z 2001 roku takie miały
szukam plastikowych listew bocznych i tych podkładek pod klamki bo lakier jest w tych miejscach porysowany

Podkładki po 25zł/sztuka, listwy boczne pasują od Seicento
bardzo zależy mi na zamontowaniu bagażnika dachowego do przewożenia mtb za miasto - polecicie coś a może ktoś ma i czy bagażnik nie będzie kolidował z rolldachem?

Może delikatnie haczyć gdy rolka się otwiera
- zabezpieczenie brezentu - jakiś specyfik macie sprawdzony?

Temat w dziale CarDetailing
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Liberty 1999

Post06 sie 2013, 22:24

Myślę że przy 70 km/h spalanie z zamknietą rolką było by 6 l a moze i mniej.
Gdy masz otworzoną rolke na przednich siedzeniach tego nie czujesz za to z tyłu pasażerowie maja huragan, powietrze zatrzymuje sie na tylnej szybie i znacznie zwiększa się opór toczenia.
W C3g spalał mi srednio 1,5 litra więcej z otwartą rolką,ale niech będzie tak jak mówi sasio chociaz ma 75KM silnik a nie 55KM , niech bedzie te 0,5l .
Tak jak sasio napisał co do przedniego zawieszenia , ja dodam ,że C3g mają zaciski pod 13``koła.
Co do bagażnika nie wiem czy koliduje , wyciągnij tylna kanape bo na nic nie jest potrzebna a waży ze 20kg , demontuje sie ją w minute i tam sobie rower wsadź.
Ciekawy jestem które E nr.ma być to 320 touring, a myślałeś nad mietkiem kombiakiem E320 turboexpres?
Jak jestes fanem śmigiełka to nawet nie pytam o Mietka.

Wymień od strzała poduszki od silnika , wszystkie filtry benzyny też , wszystkie plyny hamulcowy też, zaopatrz się w nowe opony zimowe, zmień gumy wycieraczek pospawaj ten próg a detaling później. Od razu montuj żarówki +..%, wymień gumy wieszaków wydechu. Nie piszę że masz złe gumy zawieszenia silnika,ale lepiej wymień przygotowując do zimy.Posprawdzaj wszystkie masy, zamontuj nowe kable WN i świece.
Offline

liberty99

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 06 sie 2013, 15:24
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1999

Re: Liberty 1999

Post07 sie 2013, 10:50

dzięki Sasio, dzięki Kolorado,
- ok. to pewnie zejdę poniżej 6-ki i przy 80 km na V w równej trasie (czuje że samochód do ok 93 km/h jest cichy i ma ekonomiczne obroty), przejże świece, ustawię zapłon i wywalę kanapę; w wolnej chwili zobaczę jak wygłuszenie podłogi bo mam swój patent na maty,filce etc -tam też moża wywalić pewnie parę kilogramów,
- 80 km z testowego przejazdu (w sumie z 500 km) zrobiłem z rowerem i zimówkami w bagażniku a druga sprawa, że walnięty deko licznik nie nabija mi wszystkich przejechanych kilometrów, następny test będzie na 15l od suchego do suchego baku to sprawdzę rezerwę bo nie mam zaufania do tego liczniczka,
- co do rolki i przewiewu kabiny jednym z największych mankamentów tego autka jest brak uchylnych szyb z tyłu - nie mam pojęcia dlaczego tego nie zrobili.. ale zauważyłem, ze 2cm opuszczenie szyb powoduje delikatne wypychanie powietrza zasysanego dachem, chyba;)
- dzięki za info. wyposażeniowe i serwisowe - ogarnę jedno i drugie; olej filtry wymieniłem od razu - dajcie znać jak ktoś z Warszawy zna temat mechanicznie to podjadę. Sprawdzałem na kanale gumy i sworznie i problem może być tylko z drążkiem prowadzącym od lewarka do skrzyni - tam jest jakieś plastikowe gówienko przez którego luzy, mogę mieć wrażenie pływania drążka na Vce (to raczej nie poduszki).
- pierw e-36 bo to już powoli klasyka z świetnym ukł. napędowym a teraz e-46 bo jest zdecydowanie ładniejsze i nowocześniejsze, w obecnej sytuacji - pojemność im większa tym lepiej i tu wielocylindrowe motory wygrywają z kompresorami.
- to tyle offtopa.

Wróć do Twingo I (1993 - 2007)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości