Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 29 mar 2024, 13:23 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Off Topic

Wszystko, o wszystkim przez każdego.
Posty nie są naliczane
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

qljerry

  • Posty: 72
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 13:36
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D4F LEV 16V (75KM)
  • Rocznik: 2007

Re: Off Topic

Post25 lut 2015, 21:23

Sasio pisze:Dokladnie 76KM on ma :)


Kuń więcej piechotą nie chodzi. ;) Patrzę sobie Vivid Workshop i z rysunków wynika jakby pompa wody nie była napędzana paskiem rozrządu... Co 120000km zalecają wymianę paska i rolek o pompie nic nie ma.
Offline
Awatar użytkownika

Masaccio

  • Posty: 716
  • Rejestracja: 12 lis 2007, 20:56
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Off Topic

Post25 lut 2015, 21:57

Teoretycznie pompę wymienia się jak padnie.
Offline

MrHT

  • Posty: 452
  • Rejestracja: 29 sie 2012, 22:14
  • Lokalizacja: Żary/Nekla
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Off Topic

Post25 lut 2015, 22:16

Jak miałem praktykę na warsztacie to paski osprzętu było Conti a zębate Gates.
Offline

qljerry

  • Posty: 72
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 13:36
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: D4F LEV 16V (75KM)
  • Rocznik: 2007

Re: Off Topic

Post25 lut 2015, 22:18

MrHT pisze:Jak miałem praktykę na warsztacie to paski osprzętu było Conti a zębate Gates.


Czyli jak w moim starym Volvo - rozrząd gates i INA. :)
Offline
Awatar użytkownika

Boncheese

  • Posty: 124
  • Rejestracja: 19 lut 2012, 18:44
  • Lokalizacja: Kielce / Poznań
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2002

Re: Off Topic

Post02 mar 2015, 21:58

Coś mnie Twingo nie lubi... W ciągu jednego tygodnia zacząłem słyszeć końcówki drążków, łożyska przód, łożyska kolumny McPersona i obijającą się osłonę od tłumika o podwozie, a na koniec jeszcze ręczny do regulacji i przed chwilą znów padło mi światło mijania w lewym reflektorze... Chyba Twingo czuje koniec swoich dni w moich rękach, bo się rozglądam za czymś większym i nieRenowatym.
Lubię placki
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Off Topic

Post02 mar 2015, 22:58

Tylko ja się nie poddaje i naprawiam :(
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

kweber

  • Posty: 78
  • Rejestracja: 12 lis 2013, 17:35
  • Lokalizacja: Kraków
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2008

Re: Off Topic

Post03 mar 2015, 0:02

Kurde blade a mi się szykuje sprzedaż twingolota :-(
Troszkę mi przykrawo, ale jest jeden plus!
Otóż chce go odkupić moja serdeczna przyjaciółka, która w końcu, w wieku 40 lat, zrobiła prawko!!!
Jeśli dojdzie do transakcji (a na to się zanosi) to przekażę wszystkie informacje nt. forum.

PS. Jeśli tak się stanie to szukam nowszego, albo odkupię Micrę od matki. Czas pokaże.
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Off Topic

Post03 mar 2015, 17:30

Zastanawia mnie kwestia pierścieni ABS.
Kupiłem Twingo, policzyłem zęby na pierścieniu i wyszło 32 zęby.
W ASO dobieranie pierścienia ABS i... kwota 236 zł, więc podziękowałem.
Najtaniej na eBay, po 40 euro.
Co ciekawe wysrała mi się druga półoś, i wrzuciłem do niej półoś z 44 zębami.
Taki pierścień na allegro - tylko 18 złotych.
ABS działa tak więc wymieniłem na obu półosiach pierścienie na 44 zęby.

Wymontowałem półoś z Twingo 2002 rok - 32 zęby
Wymontowałem półoś z Twingo Beach 2003 rok - 32 zęby

Dziś przyszła mi półoś z Twingo Beach 2003 rok - 44 zęby.
Nie ogarniam tego.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline

MrHT

  • Posty: 452
  • Rejestracja: 29 sie 2012, 22:14
  • Lokalizacja: Żary/Nekla
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2000

Re: Off Topic

Post03 mar 2015, 18:43

Moim zdaniem liczba zębów dla samego działania abs nie ma większego znaczenia. W momencie gdy koło się obraca system dostaje impulsy z czujnika abs. (Ząbki na koronce - impulsy) jak się blokuje to nie ma impulsu i system zaczyna działać. Sama liczba zębów wpływa na rozdzielczość odczytu. ---> jeśli np system mierzył czas między impulsami wiedząc, ze (dla 32 ząbków) dla jednego impulsu koło "pokonało" 11,25 stopnia w jakimś czasie to mógł wyznaczyć prędkość. Albo w stałym czasie t liczył liczbę impulsów i też mógł wyliczyć prędkość. Albo jest to kombinacja tych dwóch metod. Ogólnie jestem ciekawy jaka informacja dociera o prędkości samochodu do ABS. Czy dla koronki z 44 zębami jedziesz 100km/h a abs widzi np 200. :D No chyba, ze to jest jakiś inteligentniejszy system.
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Off Topic

Post03 mar 2015, 21:46

Jeżeli (miałem tak dwa razy) są założone inne pierścienie ABS na półoś, z inną liczbą zębów ABS się wyłącza.
Dla systemu ABS różnica w odczycie może być maksymalnie chyba do 5 km/h przy prędkości 100 km/h, choć wahanie o 2km już będzie odczuwalne na pedale.

Miałem sytuację że pierścień po prostu pękł (i nie szedł po linii prostej tylko skrzywił się), i przy 70 km/h jedno koło jechało wg. czujników szybciej o 6 km, co powodowało wyłączenie ABSu.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
PoprzedniaNastępna

Wróć do Hyde Park

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron