Strona 1 z 1

Falowanie obrotów/gaśnięcie silnika - regulacja zaworów

Post: 29 maja 2018, 12:37
autor: thudy
Witajcie!

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Twingo II z silnikiem 1,2 16V - a właściwie żona. Na dzień dobry zaserwowałem "Renii" pakiet wymiany materiałów eksploatacyjnych - rozrząd, świece, filtry, wszystkie płyny.
O kilku dni miałem problem z falującymi obrotami, kilka razy silnik nawet zgasł na wolnych obrotach. Wyczytałem że najczęstszą przyczyną jest zabrudzona przepustnica. Przepustnicę wyczyściłem, zamontowałem, przeprowadziłem adaptację - bez programu - chyba że jest ona nic nie warta, ale samochód zaczął "trzymać" obroty. Tylko te obroty są bardzo niskie - w granicach 650 obr/min. Ruszenie samochodem bez dodania gazu nie wchodzi w grę bo od razu gaśnie.
Przysłuchałem się również silnikowi i mam wrażenie że trochę "grają" zawory więc przymierzam się do regulacji zaworów bo być może źle wyregulowane mają wpływ na pracę silnika.
Pytanie jest następujące: jakie luzy zaworowe powinienem ustawić bo mam dwa źródła:
- jedne podają - dolot 0,25 do 0,32; wydech 0,35 do 0,42
- drugie - dolot 0,05 do 0,12; wydech 0,15 do 0,22
Kolejne pytanie, bo widzę że wokół świec mam lekkie zapocenia, przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą chciałbym wymienić uszczelniacze świec, czy zestaw o numerze 7701473164 będzie pasował ?
Ostatnią rzeczą o której myślę to cewka zapłonowa, ale póki co obroty się ustabilizowały więc na razie zostawię w spokoju.

Pozdrawiam

Re: Falowanie obrotów/gaśnięcie silnika - regulacja zaworów

Post: 29 maja 2018, 16:19
autor: maciejasking
obroty mam również 650-680, uszczelniacze świec dobre