Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 29 kwie 2024, 16:41 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Czy wszystkie automaty w Twingo sa awaryjne i nieudane?

Czegoś nie wiesz ?
Ten dział jest dla Ciebie.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

piotrpila

  • Posty: 32
  • Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:15
  • Lokalizacja: Piła, Wielkopolska
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1996

Czy wszystkie automaty w Twingo sa awaryjne i nieudane?

Post23 maja 2015, 16:13

Mam pytanie czy wszystkie automaty z Twingo są nieudane? Bo przeglądam tak oferty i widzę że w tym aucie stosowano co najmniej 2 automaty.
1. Quickshift z taką gałką http://www.rp-automobiles.fr/photos/29/photo_3.jpg
ale znalazłem też ogłoszenia Twingo...no właśnie i tu mam pytanie - z klasycznym automatem? http://www.1001-petites-annonces.com/im ... 2779-3.jpg z taką "gałką"

Ta pierwsza Quickshift ma słabe opinie, ale ta druga? to jest klasyczny automat?
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Czy wszystkie automaty w Twingo sa awaryjne i nieudane?

Post23 maja 2015, 19:34

Użyję mojej wiedzy w głowie aby pomóc rozwiązać Twoje pytanie.

Otóż kolego tak :

1. Easy.
W latach 90 zaczęła panować moda na automaty, nie ważne czy to duży Mercedes, czy kosiarka, ludzie tego wymagali - Renault posłuchało.
W 1994 wprowadzono skrzynię półautomatyczną czyli zwykłą skrzynię biegów od ówczesnego Twingo, z dodaną elektroniką sterującą sprzęgłem. Nie było pedału sprzęgła, tylko gaz i hamulec, a zmiana położenia lewarka zmiany biegów (5 biegów jak normalna manualna ) powodowała rozłączenie biegu i załączenie gdy lewarek zostanie umieszczony w odpowiedniej pozycji. Twingo Easy - bo tak się nazywało - produkowano aż do 1997 roku.
Wiele osób przerabiało wersje Easy, dodając pedał sprzęgła na zwykłe skrzynie.

2. Matic - rozwiązanie Easy miało swoje minusy i często się psuło, trzeba było przełączać biegi, jedynym ułatwieniem było brak konieczności wciskania sprzęgła, więc aby zapomnieć niepowodzenie z Easy, w 1997 roku Renault zaprezentowało Twingo Matic, czyli pełną automatyczną skrzynię biegów.
Matica wprowadzono w momencie debiutu przejściówek od 07.1998, a wycofano w 07.2000
Skrzynia jaką znamy z automatów P, D, N, wybrany tryb i skrzynia sama za nas zmieniała biegi.
Jechałem raz autem z taką skrzynią i co ciekawe jechało się fajnie.
Skrzynie podobno uchodziły za awaryjne, i były bardzo mało popularne w małym aucie miejskim.
W Polsce praktycznie nie dostępne, pomimo oficjalnej możliwości zakupu w salonie - ludzie się tego bali, co w połączeniu z wyższą ceną, większym spalaniem równało się klapie.


3. EasyMatic czyli QuickShift5.
W 2001 roku Renault postanowiło wprowadzić skrzynię typu TipTronic.
Rozwiązanie to było pomieszaniem obu skrzyń (oczywiście w przenośni), bo mogliśmy wybrać tryb automatyczny i skrzynia sama zmieniała biegi, ale mogliśmy przejść na sterowanie ręczne, i zmiana biegu poprzedzona była pchnięciem lewarka do przodu, i odwrotnie przy próbie zmniejszenia biegu. Skrzynie te także były mało popularne w polskiej sprzedaży, a przez dwa lata oferowania Twingo z tymi skrzyniami, sprzedało się tych samochodów bardzo mało.
Skrzynie miały problemy z czujnikami ciśnienia oleju, i pompami hydraulicznymi - o ile za granicą nie jest to problem, bo w Niemczech czy Francji, większość mechaników potrafi naprawić te skrzynie - ze względu na ich popularność - o tyle w Polsce nawet Autoryzowane Serwisy Obsługi Renault rozkładają często ręce.
Renault sprzedało tą skrzynię dla Protona, i dla Protona Renault musiało udostępnić dokumenty serwisowe dzięki którym można było łatwo naprawić te skrzynie, ale także wprowadzono modyfikację, aby się tak nie psuły co niestety nie zrobiono w modelu Twingo.

W 2005 roku wprowadzono tryb ECO do skrzyni QuickShift5 co spowodowało wcześniejszą zmianę biegów, praktycznie brak agresywności skrzyni, czy też obniżenie spalania.

Od zawsze chorowałem na tego typu skrzynie.
Niestety problem z serwisem w Polsce skutecznie mnie zniechęcił do tej skrzyni.
Jeżeli ma się okazję kupić auto z tą skrzynią, zza granicy, z pełnym serwisem tej skrzyni, z wiedzą co było robione to skrzynia jest bardzo fajna, zresztą z dnia na dzień przybywa tych aut w Polsce, bo handlarze ściągają wszystko jak popadnie, a zachód pozbywa się modeli 2001-2006 .

Podsumowując jeżeli masz mechanika który umiałby ją serwisować (przy dużych miastach są warsztaty skrzyń automatycznych), i dostęp do programu diagnostycznego podczas zakupu, i podczas zakupu nie ma z nią żadnych niepokojących objawów typu wycie, sygnały dźwiękowe, szarpanie to śmiało mogę polecić tą skrzynię.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline

piotrpila

  • Posty: 32
  • Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:15
  • Lokalizacja: Piła, Wielkopolska
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Czy wszystkie automaty w Twingo sa awaryjne i nieudane?

Post24 maja 2015, 0:35

Czyli najlepsza dla mnie byłaby wersja MATIC :D z tego co zdążyłem się zorientować siedzi tam skrzynia TBA szkoda że tak mało informacji jest o tych skrzyniach :d bo tych półautomatów troche sie boje :D
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Czy wszystkie automaty w Twingo sa awaryjne i nieudane?

Post24 maja 2015, 6:12

Ja mimo wszystko wybrałbym QS5.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

Bogas

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 31 sty 2015, 18:25
  • Lokalizacja: Chorzów
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1997

Re: Czy wszystkie automaty w Twingo sa awaryjne i nieudane?

Post25 maja 2015, 8:04

Mam Matic fajnie się tym śmiga ale to jest typowe auto na miasto skrzynia ma tylko trzy przełożenia do przodu na trasę nie bardzo się to nadaje ale w mieście ze startu sporo aut zostaje w tyle :)
Ja mam już troszkę zajechana tą skrzynie strasznie wbija 3 bieg ale mnie to nie przeszkadza :)
Offline

preses1

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 16 wrz 2015, 9:43
  • Lokalizacja: szczecin
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2002

Re: Czy wszystkie automaty w Twingo sa awaryjne i nieudane?

Post16 wrz 2015, 11:02

Witam serdecznie. Jestem zasadniczo tu nowy, choć wasze forum nie jest mi obce z racji tego że twingo w mojej rodzinie to częsty wybór(drugi w domu, a całej rodzinie czwarty). No ale do rzeczy. Szukałem żonie małego automata. Niech ma kobitka coś od życia. Będzie jej lżej do pacy dojeżdżać. No i oczywiście wybór padł na renault twingo poj.1149 cmm,16V, 2002 rok, przebieg oryginalny 98000(co potwierdza kniga serwisowa oraz rewelacyjny stan auta) ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Quick-shift. No i jest naprawdę super. Jeżdzi rewelacyjnie,płynnie zmienia biegi, daje dużo radości ale do czasu :oops: . Podaje przykład : żona jeżdzi przez tydzień i jest wszystko ok, ale przychodzi moment gdy zatrzyma się na światłach i chce ponownie ruszyć to autem szarpnie i wybija z "A" na "N"(neutral), pojawia się ikonka zakłucenia skrzyni i nie można wbić 'A' , po wyłączeniu silnika na pare minut i ponownym odpaleniu gaśnie, a skrzynia pracuje jakby nic się nie stało. Co to może się dziać. Proszę o wszystkie informacje na temat tej skrzyni(zasadę działania, schematy, opis podobnych problemów, podpowiedzi,rozwiązania). Na próżno szukać w necie informacji na temat quick-shift5, dla tego postanowiłem uruchomić naszą wspólnotę :D
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Czy wszystkie automaty w Twingo sa awaryjne i nieudane?

Post16 wrz 2015, 19:29

Czujnik ciśnienia oleju w skrzyni lub hydrauliczna pompa oleju - to pada w QS5 .
Twoje objawy także na to wskazują.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline

preses1

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 16 wrz 2015, 9:43
  • Lokalizacja: szczecin
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2002

Re: Czy wszystkie automaty w Twingo sa awaryjne i nieudane?

Post17 wrz 2015, 0:01

a jakie to są ewentualne koszty? Czy w grę wchodzi regeneracja?
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Czy wszystkie automaty w Twingo sa awaryjne i nieudane?

Post17 wrz 2015, 21:59

Przeszukaj forum wpisując automat, QS5 itd.
Ok 300zł
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline

preses1

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 16 wrz 2015, 9:43
  • Lokalizacja: szczecin
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2002

Re: Czy wszystkie automaty w Twingo sa awaryjne i nieudane?

Post19 wrz 2015, 17:11

Kilka szybkich pytań: 1. jaki olej wlewamy przy wymianie oleju w skrzyni quick-shift
2. jaki płyn /olej zasila pompę sprzęgła quick-shift
3. jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni

Wróć do Czego nie wiesz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości