Strona 1 z 2

Wymiana Przeguby/Półosi

Post: 25 kwie 2015, 6:21
autor: ads10
Cześć
Ostatnio zaczął mi chrobotać lewy przegub i szykuje się do wymiany, zastanawiam się czy dam rade zrobić to w warunkach garażowych ? Chce kupić używana półoś , na co zwrócić uwagę przy zakupie, mam T z ABS.

Re: Wymiana Przeguby/Półosi

Post: 25 kwie 2015, 9:07
autor: Sasio
Najczęściej ciężko jest wybić polos z piasty bo po kilku latach się z reguły zapieka.
Zwróć uwagę na to czy manszety są całe bez chociażby nacięć, czy polosie zginają się dobrze tzn czy maja smar, zapytaj czy nie pukaja, ile zębów ma pierścień ABS i czy wygląda na cały.

Re: Wymiana Przeguby/Półosi

Post: 25 kwie 2015, 10:12
autor: ads10
No właśnie, ile zębów powinien mieć pierścień ABS ?

Re: Wymiana Przeguby/Półosi

Post: 25 kwie 2015, 15:13
autor: Sasio
Podaj VIN to Ci powiem.
Z reguły 44

Re: Wymiana Przeguby/Półosi

Post: 25 kwie 2015, 15:39
autor: Massi
osobiście radził bym kupić nową półoś koszt OK 250zł jak patrze na Iparts.pl a będziesz miał pewność że wszystko jest OK. No chyba że chcesz zaryzykować i jeśli okaże się być równie dobry co ten który masz to czeka cię 2x robota i kasa wywalona w błoto.

Re: Wymiana Przeguby/Półosi

Post: 25 kwie 2015, 15:54
autor: MrHT
A ja proponuje kupić używaną, ponieważ to są tak słabe autka, że jeśli przegub pada to tylko i wyłącznie ze względu na brak samaru i zanieczyszczenia. Koszt to ok 50-100zł. Wsadzasz w imadło albo bierzesz do ręki i sprawdzasz luz. Jeśli wszystko gra to ściągasz opaskę dodajesz smaru i jedziesz. I ogólnie możesz sobie pościągać te opaski i posprawdzać stan przegubów. Najwyżej oddasz kasę na te opaski. :D
Wymiana półośki od strony pasażera do chwila moment. Od strony kierowcy trzeba spuścić i zalać olej w skrzyni.

Nasadka 30 6kątna + solidna fajka z przedłużką.
2x klucz 18. Najlepiej nasadka + płaski. (do amortyzatora)
Klucz 15 albo 17 do zacisku ham (jeśli będziesz musiał ściągnąć)
I jeśli to jest półośka od strony kierowcy to chyba będzie potrzebna nasadka 13 z przedłużka + oczkowa 13 do odkręcenia pokrywy półośki.
Odkręcasz, wyciągasz, przykręcasz.
A do napełnienia skrzyni to najlepiej mały lejek + wąż (do kupienia w budowlanych) no i tu nie pamiętam średnic :P

Re: Wymiana Przeguby/Półosi

Post: 25 kwie 2015, 17:16
autor: Massi
jak już musi być używana :) to kupując te opaski kup dobre metalowe bo zwykłe plastikowe trytytki nie wytrzymują warunków i pękają.

Re: Wymiana Przeguby/Półosi

Post: 25 kwie 2015, 23:24
autor: Sasio
Jak 44 zęby będziesz miał u siebie to jeżeli chcesz mam dwie polosie

Re: Wymiana Przeguby/Półosi

Post: 26 kwie 2015, 16:36
autor: ads10
@Sasio, propozycja warta rozważenia, wyślij mi info na prv.
VIN VF1C06G0E32543682,

Tak w ogólności to mam jeszcze problem z bijącym prawym kołem , rozebrałem już wszystko 2 razy sprawdziłem tarcze, wyważyłem koła i jedyne co mi przychodzi do głowy to skrzywiona piasta.

Re: Wymiana Przeguby/Półosi

Post: 26 kwie 2015, 18:16
autor: Sasio
Lub nie wyważona prawa półoś.