Witam
Pacjent to Twingo 2000r z silnikiem D7F. W tamtym roku na wiosne zmieniane były łożyska kół przednich bo wyły. Od jakiegoś czasu przy skręcaniu w lewo lub w prawo słychać szuranie przy małych prędkościach tak maks do 30km/h. Od wczoraj skręcając w lewo zaczęło coś stukać, ale tylko jak się dodaje gazu i auto trochę się przechyli. Nim większa prędkość i większy wychył nadwozia tym większy łomot, tak jak by ktoś rytmicznie stukał w podłogę. Nie czuć tego na kierownicy tylko na całej podłodze. Jak się skręca w prawo to słychać tylko lekkie stukanie po lewej stronie. Do tego przy jeździe na wprost przy pewnych obrotach na każdym biegu też pojawia się też takie stukanie i wibracje na kierownicy. Są to wyższe obr. lecz nie mam obrotomierza by stwierdzić przy jakich obrotach się to pojawia. Np. na II biegu zjawisko występuje py około 75km/h, na III biegu przy ok. 120 km.h na IV biegu przy około 150 km/h w tych momentach silnik też jakby chwilowo głośniej pracował lub wpadał w jakieś wibracje które dają wrażenie głośniejszej pracy. Po przekroczeniu tych obrotów stukanie i buczenie znika. Nie wiem czy wszystkie te objawy są spowodowane jedną awarią a nie chcę też by mechanik wymienił pół auta a dalej usterka będzie mieć miejsce. Byłem u kilku mechaników i każdy mówi, że albo łożyska, albo półoś z przegubem, albo docisk sprzęgła.
Sorry za tak się rozpisałem ale chciał jak najdokładniej zobrazować objawy
Macie jakieś pomysły w czym tkwi problem
Pacjent to Twingo 2000r z silnikiem D7F. W tamtym roku na wiosne zmieniane były łożyska kół przednich bo wyły. Od jakiegoś czasu przy skręcaniu w lewo lub w prawo słychać szuranie przy małych prędkościach tak maks do 30km/h. Od wczoraj skręcając w lewo zaczęło coś stukać, ale tylko jak się dodaje gazu i auto trochę się przechyli. Nim większa prędkość i większy wychył nadwozia tym większy łomot, tak jak by ktoś rytmicznie stukał w podłogę. Nie czuć tego na kierownicy tylko na całej podłodze. Jak się skręca w prawo to słychać tylko lekkie stukanie po lewej stronie. Do tego przy jeździe na wprost przy pewnych obrotach na każdym biegu też pojawia się też takie stukanie i wibracje na kierownicy. Są to wyższe obr. lecz nie mam obrotomierza by stwierdzić przy jakich obrotach się to pojawia. Np. na II biegu zjawisko występuje py około 75km/h, na III biegu przy ok. 120 km.h na IV biegu przy około 150 km/h w tych momentach silnik też jakby chwilowo głośniej pracował lub wpadał w jakieś wibracje które dają wrażenie głośniejszej pracy. Po przekroczeniu tych obrotów stukanie i buczenie znika. Nie wiem czy wszystkie te objawy są spowodowane jedną awarią a nie chcę też by mechanik wymienił pół auta a dalej usterka będzie mieć miejsce. Byłem u kilku mechaników i każdy mówi, że albo łożyska, albo półoś z przegubem, albo docisk sprzęgła.
Sorry za tak się rozpisałem ale chciał jak najdokładniej zobrazować objawy
Macie jakieś pomysły w czym tkwi problem